Astfel, raportandu-ne la numarul de persoane cu venituri mari si nu la ponderea lor in total populatie dintr-un anumit cartier, cartierele cu cei mai multi locuitori cu venituri mari nu sunt cele din nord, ci Militari, Rahova sau Berceni. In fiecare din aceste cartiere locuieste peste 3% din totalul populatiei bucurestene cu venituri de peste 5.000 de lei pe luna. Fiind cartiere cu un numar foarte mare de locuitori ponderea celor cu venituri mari este mica raportat la numarul total de rezidenti ai zonei, dar valoric numarul este mai mare decat al celor cu venituri mari care stau in zone exclusiviste.

Cartierele in care locuiesc cei mai multi bucuresteni cu venituri mari sunt: Victoriei, Herastrau, Colentina, Pantelimon, Vitan, Titan, Berceni, Tineretului, Rahova, Drumul Taberei, Militari.

Luand aceeasi harta pe cartiere, insa raportata la locul in care lucreaza cei mai multi bucuresteni cu venituri mari, se observa ca exista o migratie spre nord din majoritatea cartierelor, o exceptie fiind Militari.

grafic cartiere bucuresti in functie de venituri

Studiul DTZ a fost realizat pe un esantion de 2.000 de persoane. Modului de administrare a chestionarului a fost CATI (tehnica de intervievare prin telefon). Datele rezultate in urma studiului sunt reprezentative pentru aproximativ 95% din populatia Bucurestiului.

Ce vor consumatorii?

Sebastian Mahu, directorul de property management al companiei DTZ Echinox, a explicat ca printre tendintele pe care le-a observat in cercetarile pe care le-au realizat se numara orientarea tot mai mare a publicului spre convenience (proximitate). Cum se completeaza insa aceasta tendinta de proximitate cu nevoia de diferentiere care se simte in piata si faptul ca din ce in ce mai mult se discuta de zonele de entertainment, spre exemplu, ca despre un "must"? Sebastian Mahu a explicat ca nu exista o reteta si ca dezvoltator trebuie sa vezi ce este un "must have" si ce este doar "nice to have", iar in opinia sa exista intr-adevar o tendinta spre lifestyle mai mult decat spre entertainment. Astfel, spatiile de recreere, locuri in care poti decide tu ce faci, spatii verzi, vor ocupa din ce in ce mai mult teren in lumea centrelor comerciale.

Citeste si:

Un studiu recent al DTZ Echinox arata ca generatia Y este mult mai dispusa sa mearga in centre comerciale, insa nu consumul este scopul principal al vizitelor. „Din studiile noastre reiese ca persoanele apartinand generatiei Y folosesc centrele comerciale ca loc de intalnire si socializare, activitatea de consum fiind un scop secundar. Cu toate acestea, sunt persoane foarte mobile, deschise la nou, care testeaza produse noi si in general sunt greu de loializat. Ca divertisment sunt mai putin atrasi de concerte de exemplu decat generatiile trecute dar mai atrasi de cinematograf”, au declarat anterior specialistii DTZ.

La nivel de business, Mahu considera ca este intr-o etapa in care chiriasii au puterea si este, in opinia sa, o paradigma care nu se va schimba curand, in conditiile in care in piata sunt foarte putini retaileri care se extind. El mentioneaza ca reducerile drastice ale chiriilor din perioada crizei le ofera retailerilor un business mult mai bun acum decat in 2007.

Retail Metrics este un produs DTZ Echinox menit sa ofere proprietarilor de centre comerciale un suport informational. La baza, Retail Metrics reprezinta o serie de instrumente de cercetare care exploreaza comportamentul consumatorului, dinamica pietei, dar si pozitionarea centrului comercial in zona sa de acoperire.

DTZ Echinox administreaza in prezent un portofoliu de 160.000 mp de proiecte de retail, printre care centrul comercial Cocor, Shopping City Sibiu si Shopping City Suceava, in proprietatea Argo Real Estate, Felicia Shopping Center din Iasi, in proprietatea CBRE Global Investors si Uvertura Mall din Botosani aflata in proprietatea Moldova Universal.