"Studiul Destination Europe 2015 plaseaza Bucurestiul pe locul 30 in topul celor mai atractive orase din punct de vedere al interesului retailerilor internationali care fac expansiune in afara tarii lor de origine. Este considerat un oras cu potential mare de crestere si este inaintea unor orase din regiune ca Bratislava, Zagreb, Belgrad sau Ankara si la mica distanta in urma orasului Budapesta. Ca si acoperire geografica, Zara si H&M sunt prezente in toate cele 57 tari analizate, inclusiv Romania. Topul 25 al celor mai extinse branduri in aceste tari este dominat de branduri considerate medii, cum sunt cele mentionate anterior, dar si Mango, Desigual, Tommy Hilfiger, Benetton, Timberland", a declarat Carmen Ravon, head of retail agency la JLL in Romania.

Ce salarii au romancele care croiesc haine pentru Zara sau H&M

Ce salarii au romancele care croiesc haine pentru Zara sau H&M

Primele trei locuri in top sunt ocupate de Londra, Paris si Moscova. Acestea sunt urmate, in ordine, de Milano, Madrid, Roma, Istanbul, Munchen, Berlin, Barcelona, Amsterdam, Hamburg, St Petersburg, Praga, Varsovia, Kiev, Viena, Bruxeles, Düsseldorf, Frankfurt, Antwerp, Zurich, Lisbona, Dublin, Stockholm, Atena, Cologne, Budapesta si Lion.

In ceea ce priveste brandurile de lux, Romania se afla pe locul 25 din punct de vedere al interesului acestora de a opera magazine in Romania. "In topul acestor retaileri se afla branduri prezente, dar si cele cu potential de a intra in viitor in Romania cu magazine mono-brand: Louis Vuitton, Max Mara, Emporio Armani, Gucci, Mont Blanc, Hermes, Burberry, Cartier, Longshamp, Chanel, Prada", mai spune Ravon.

In concluzie, tinand cont de previziunile incurajatoare legate de cresterea vanzarilor pe termen mediu in CEE, incluzand aici si Romania, penetrarea brandurilor internationale s-a accentuat in ultimii doi ani, fie ca acestea au intrat direct sau prin franciza. "Suntem in discutii si cu alte branduri, mass-market, de lux sau pe partea de food, care se uita la locatii posibile pentru expansiunea lor din 2015-2016", a mai spus Carmen Ravon.

Top: 10 tari care ar trebui sa fie pe harta oricarui retailer

Top: 10 tari care ar trebui sa fie pe harta oricarui retailer

Indicele JLL, lansat intr-un nou raport intitulat Destination Europe 2015, a analizat extinderea si prezenta a 250 de retaileri internationali in peste 57 de piete comerciale importante.

"Pentru retailerii internationali care doresc sa se afirme in Europa, Londra conduce detasat. Marimea pietei din Londra, maturitatea, gradul ridicat de transparenta precum si familiaritatea cu brandurile constituie un magnet pentru retailerii internationali care sunt dispusi sa plateasca in plus pentru cele mai bune locatii. Alte orase europene importante la nivel mondial, mature, cu o putere de atractie comparabila, precum Paris, Milano, Roma si principalele orase specializate in retail din Germania au beneficiat in mod similar de apetitul retailerilor internationali pentru expansiune si au atras noi branduri in ciuda turbulentelor continue care afecteaza economia europeana", potrivit lui James Brown, Head of EMEA Retail Research & Consulting la JLL.

Londra si-a crescut, de asemenea, avantajul fata de Paris, fiind cea mai atractiva destinatie pentru retaileri de lux din Europa. Raportul arata ca exista un decalaj evident intre aceste doua locatii de retail recunoscute mondial si restul oraselor europene. Acest lucru demonstreaza importanta pe care o acorda retailerii de lux in a avea o prezenta in locatii iconice, precum si deficitul in ceea ce priveste oferta de spatii. In consecinta, spatiile comerciale din New Bond Street pot atinge cele mai ridicate chirii contractuale din Europa cu cca 12,300 Euro / mp/ an - o crestere uimitoare de 42% fata de nivelurile din 2012.

Citeste si:

Moscova (pe locul 3) si Istanbul (pe locul 7), piete aflate in tranzitie, au devenit povestile de succes pentru retailul din Europa, atragand cei mai multi retaileri noi in ultimii doi ani, potrivit JLL.

In pofida nivelurilor crescute de risc geo-politic, piata de retail din Moscova este infloritoare datorita dimensiunii pietei, a cresterii veniturilor disponibile pe gospodarii si a cresterii rapide a stocului de centre comerciale. De asemenea, piata de retail din Istanbul evolueaza de asemenea intr-un ritm foarte alert. "Oportunitatile de extindere si intrare pe pietele europene nu sunt limitate la pietele mature, globale. De exemplu, Moscova este in crestere si ajunge din urma celelalte piete, si poate atinge paritatea cu Parisul pe termen mediu in ceea ce priveste prezenta retailerilor internationali", a declarat James Dolphin, International Director, EMEA Retail Agency la JLL.

Isterie in magazine: rusii se inghesuie sa scape de ruble

Isterie in magazine: rusii se inghesuie sa scape de ruble

In comparatie cu acelasi raport de anul trecut, JLL noteaza ca s-a produs o schimbare prin care comerciantii de produse cu preturi medii si premium s-au extins, in general, intr-un ritm mai rapid decat comerciantii renumiti ai produselor de lux, si, prin urmare, s-au mutat pe pozitii fruntase in clasament.

Astfel, H&M se alatura Zara ca lideri in ceea ce priveste acoperirea geografica, cu o prezenta de 100% in cele 57 de piete cheie din Europa. Acestea sunt urmate in clasament de Mango si The Body Shop.

SUA, dominata de extinderea brandurilor premium, a depasit Italia devenind cel mai mare exportator de marci in Europa.

Cel mai expansiv comerciant din analiza JLL este retailerul american premium Michael Kors, urmat de Superdry, Cos si 7 For All Mankind. In plus, multi retaileri europeni au inregistrat, de asemenea, o expansiune impresionanta in ultimii doi ani, cum ar fi Ecco si Hugo Boss. In viitorul apropiat, un aflux de branduri este de asteptat sa intre pe piata europeana din Asia-Pacific.

"Ne asteptam ca retailerii internationali sa isi mentina ritmul de expansiune in pietele cheie din Europa; cu toate acestea, expansiunea geografica este mai precauta si mai selectiva ca niciodata, dictate de modificari structurale radicale. O consecinta a acestui fapt este turnura majora din magazinele de retail de pe piata europeana. Ca regula generala, in ultimii doi ani, pentru fiecare doua magazine deschise, un magazin a fost inchis, comerciantii incercand sa opereze magazinele intr-un mod intensiv si mai inteligent", a adaugat Brown.

Sursa foto: Retail, Shutterstock.com