Am avut ocazia sa aflam, indeaproape, cum actioneaza retailerul QuickMobile, companie ce a investit anul trecut peste 5 milioane de lei intr-un nou sediu in Baia Mare, cu o suprafata de peste 2.000 metri patrati. Mai mult de 70% din spatiu este destinat desfasurarii proceselor operationale de manipulare si livrare a produselor atat pe piata locala, cat si catre destinatii internationale, precum Germania, Marea Britanie si Franta. In sediu se afla peste 100 de angajati, atat marketing, achizitii, cat si relatii cu clientii si service.

„Extinderea operatiunilor si catre pietele internationale a impus dezvoltarea spatiilor logistice din Baia Mare, astfel incat, in prezent, ne desfasuram activitatea intr-un sediu care corespunde pe deplin nevoilor noastre si ne ajuta sa livram in continuare produse si servicii de calitate tuturor clientilor”, a declarat Tudor Tiboc, cofondator, alaturi de sotia sa, Angela Tiboc, al QuickMobile.

De ce lucreaza Amazon cu QuickMobile?

Este poate surprinzator ca un retailer cu forta economica si financiara a Amazon ar recurge la un nume practic necunoscut in Europa. Cu toate acestea, QuickMobile distribuie de trei ori pe saptamana produse catre gigantul online. Amazon are contracte directe cu producatorii si, ca urmare, primeste o anumita pondere din productie, pondere care nu poate fi depasita. Atunci cand cererea este mai mare decat oferta, Amazon (dar si alti retaileri majori sau operatori telecom – n.r.) se intorc catre magazine precum QuickMobile, care acopera necesarul.

QuickMobile nu are in prezent, pentru terminale mobile (telefoane si tablete) contracte directe cu producatorii, putand astfel achizitiona produse de oriunde din lume – distribuitori sau alte magazine, si apoi sa le revanda. Din cele 45 de milioane de euro afaceri pe 2014, 30 de milioane provin din aceste activitati si doar 15 milioane de euro din vanzare directa catre clienti finali. Compania a generat anul trecut profit de circa 1,25 mil. euro. Categoria telefoanelor mobile si a tabletelor reprezinta 65% din cifra de afaceri din 2014, in timp ce gadget-urile au contribuit in proportie de 15%.

„Cu Amazon lucram de un an si jumatate, sase luni au durat verificarile, a trebuit sa ne sincronizam informatic si logistic. Primul contact cu Amazon l-am avut la targuri internationale si apoi au venit din Germania la Baia Mare, sa discutam”, mai spune Tudor Tiboc. Per total, in 2014, compania a livrat 1,5 milioane de produse, acestea livrandu-se direct din depozitul pe care il vedeti in fotografii.

Citeste si:

Rata de retur a produselor este de 0,7%, acestea ajungand in service-ul „conex” sediului principal al QuickMobile. „70%, din pacate, sunt alarme false – clientul nu a stiut, de exemplu, sa dea drumul la sonor sau sa dea terminalul mai tare”, spune Tiboc.

Anul trecut, compania a investit pe partea de servere circa 1 milion de lei, in timp ce investitiile in site au cumulat peste 450.000 de lei si au reprezentat peste 8.000 de ore de munca. Pe langa platforma online, compania mai detine o retea nationala cu 14 puncte de vanzare, in cele mai importante centre comerciale din tara. Pentru acest an, QuickMobile vizeaza investitii in reamenajarea tuturor spatiilor intr-un nou concept – open space 360° – care sa asigure clientilor o si mai buna experienta de cumparare.

Tot pentru acest an, directorul QuickMobile estimeaza cresterea ponderii in business a produselor premium, precum si o dezvoltare a segmentului de gadget-uri, pe fondul noilor lansari la nivel mondial.

Principalii concurenti ai QuickMobile sunt eMag.ro, Cel.ro, PCGarage.ro sau Evomag.ro, precum si retailerii traditionali Altex, Domo, Flanco.