Raportul Food and Beverage in Shopping Centres, realizat de CBRE, analizeaza preferintele a 22.000 de consumatori din 22 de tari din Europa, Orientul Mijlociu si Africa.

“Este evident ca prezenta consistenta si variata a operatorilor de restaurante jn centrele comerciale asigura o crestere atat a numarului de clienti / vizitatori cat si a veniturilor. In momentul de fata o zona restransa de restaurante (food court) nu mai este indeajuns pentru a face atractiv un centru comercial. Experienta de a manca intr-un ambient variat si deosebit este sigurul lucru care poate face diferenta”, afirma Andrew Phipps, head of retail research and consulting, CBRE, EMEA.

“Food and Beverage in Shopping Centres” arata ca 41% prefera sa ia masa in centre comerciale, fata de 10% in restaurante si cafenele amplasate pe artere comerciale si 7% in cadrul centrelor comerciale de tip retail park. O treime dintre cei intervievati au vizitat centrele comerciale numai cu scopul de a lua masa. Patru din zece au facut si cumparaturi, chiar daca intentia lor era doar sa manace in respectivele centre comerciale.

Citeste si:

Luiza Moraru, head of retail & asset services CBRE Romania, spune ca zona de foodcourt din centrele comerciale romanesti a fost intotdeauna un puternic punct de atractie pentru consumatori. Romanii vor “sa vada” si “sa fie vazuti" si ca atare, centrele comerciale sunt o puternica optiune pentru alegerea locului de a lua masa. Acest fapt aduce trafic si recunoastere centrelor comerciale care ofera vizitatorilor o zona extinsa de food court, potrivit oficialilor CBRE.

CBRE Group, companie listata la S&P 500, cu sediul central in Los Angeles, este cea mai mare firma de servicii comerciale imobiliare din lume (conform veniturilor din anul 2013). Compania are aproximativ 52.000 de angajati (excluzand afiliatii) si deserveste proprietarii de active imobiliare, investitorii si chiriasii prin intermendiul celor peste 370 de birouri din intreaga lume (excluzand afiliatii). CBRE ofera consultanta strategica si executorie pentru vanzarea sau inchirierea proprietatilor, servicii corporatiste, managementul proiectelor, proprietatilor si altor facilitati, consultanta in materie de credite ipotecare, estimare si evaluare, planuri de dezvoltare, managementul investitiei, precum si cercetare si consultanta.