Valoarea totala a tuturor proiectelor finalizate – centrele comerciale AFI Palace Cotroceni si AFI Palace Ploiesti si primele trei cladiri din complexul de birouri AFI Park - a crescut la aproape 600 de milioane de euro, la 30 septembrie 2015.

Mall-ul AFI Palace Cotroceni din Bucuresti, activul cel mai mare si mai important al companiei AFI Europe Romania, a generat in T3 2015 un venit operational net (NOI) de 7,7 milioane de euro, reprezentand o crestere de 3,3% comparativ cu 2014, si 23 de milioane de euro in primele noua luni ale anului, rezultate mai mari cu 4% fata de aceeasi perioada a lui 2014.

Centrul comercial a fost evaluat la 30 septembrie 2015 la 434 de milioane de euro, inregistrand o crestere cu 8,2% in comparatie cu valoarea de anul trecut.

Vanzarile retailerilor din AFI Palace Cotroceni (cifra de afaceri), cu exceptia hipermarketului, au crescut cu 7,3% in T3 si cu 7,4% in primele noua luni ale lui 2015, comparativ cu aceleasi perioade ale lui 2014.

Venitul operational net al centrului comercial AFI Palace Ploiesti a fost de 3,2 milioane de euro in primele noua luni ale acestui an, inregistrand o crestere de 7% fata de cel de anul trecut. Rezultatele inregistrate de mall arata o crestere semnificativa a vanzarilor retailerilor (cifra de afaceri), care au crescut in T3 2015 cu 28% si cu 23% in primele noua luni ale anului, in comparatie cu aceleasi perioade ale lui 2014. Gradul de ocupare actual al mall-ului din Ploiesti depaseste 99%.

AFI Palace Ploiesti a fost evaluat la 67,7 milioane de euro la 30 septembrie 2015, spre deosebire de valoarea de anul trecut de 66 de milioane de euro.

„AFI Europe Romania a incheiat T3 si primele noua luni ale lui 2015 cu rezultate operationale si financiare foarte bune. In prezent, portofoliul din Romania cuprinde o suprafata inchiriabila de 150.000 mp, cu o rata de ocupare medie a tuturor activelor generatoare de venit de peste 98%. O suprafata totala inchiriabila aditionala de 32.000 mp se va adauga portofoliului nostru odata cu livrarea AFI Park 4&5 in ianuarie 2016. Rezultatele financiare excelente si cifrele pozitive la nivel microeconomic ale Romaniei ne incurajeaza sa incepem si alte proiecte anul viitor, precum noul centru comercial care va fi dezvoltat in Brasov (GLA: 45.000 mp) si proiectul de birouri ce va fi dezvoltat pe Bulevardul Progresului din Bucuresti (GLA: 50.000 mp), a caror constructie este programata sa inceapa in 2016”, a declarat David Hay, CEO AFI Europe Romania.

Citeste si:

Rezultate AFI Properties: Profit de 34 de milioane de euro in T3 2015, in crestere cu 22%. Compania anunta o distributie de dividende de 45 de milioane de euro

AFI Properties, compania mama a AFI Europe, a publicat rapoartele financiare pentru T3 si primele noua luni ale lui 2015, inregistrand profituri de 34 milioane de euro in trimestrul 3 si de 46 de milioane de euro in primele 9 luni ale anului. AFI Properties a anuntat si un venit operational net (NOI) de 20 milioane de euro pentru T3 2015 si de 61 milioane de euro pentru primele noua luni ale anului, reprezentand o crestere de 2,3% in comparatie cu primele luni ale lui 2014. Rezultatele primelor 9 luni ale lui 2015 comparativ cu 2014 au fost influentate de vanzarea centrului comercial din Pardubice, din Cehia si de slabirea euro in raport cu moneda nationala a Israelului. Profitul operational a crescut cu 24% in primele noua luni ale lui 2015, pana la 98 de milioane de euro, in comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut.

AFI Properties anunta o distributie aditionala de dividende catre actionarii sai de aproximativ 45 de milioane de euro, dupa cele in valoare de 18 milioane de euro care au fost distribuite anul acesta.

In prezent, AFI Properties, prin subsidiarele sale, dezvolta 75.000 de metri patrati de spatii de birouri (dintre care 32.000 mp prin AFI Park 4&5 in Bucuresti) si 575 de unitati rezidentiale, suplimentari celor cateva sute de mii de metri patrati care sunt in faza de proiectare.

AFI Properties detine la acest moment 548.000 de metri patrati de proprietati generatoare de venit.

AFI Europe este unul dintre cei mai mari proprietari de centre comerciale din Romania, pe o piata pe care concureaza cu jucatori precum NEPI, Baneasa Developments, Anchor Grup sau ESIMO.