Cu o crestere a cererii pe finalul acestui an, dar si a realitatilor din piata, cat si a necesitatii de a reabilita termic milioane de locuinte, proces care presupune si schimbarea stocului vechi de ferestre cu echipamente moderne cu tamplarie PVC, dar si pe fondul relaxarii fiscale, a scaderii TVA de anul viitor, dar si al climatului favorabil din piata constructiilor, anul 2016 s-ar putea sa fie primul interval de revenire pentru o piata a ferestrelor care se pare ca inca nu a fost atinsa de razele calde ale soarelui.

"Anul 2015 a fost unul cu tendinte neuniforme: a debutat cu un avans puternic, a continuat cu doua trimestre in ritm normal de evolutie din punctul de vedere al vanzarilor, pentru ca in ultima parte a anului sa resimtim o revenire puternica, data de procesul de reabilitare termica derulat in Sectorul 3 al Capitalei, dar si in alte zone din oras sau din tara. Asistam la o reinsufletire a imobiliarelor, in care proiectele private conteaza foarte mult, fiind principalul motor, dar trebuie sa recunoastem si avantajul oferit de procesul de reabilitare termica. Pentru Gealan, reabilitarea a reprezentat in ultimii ani aproximativ 3 milioane de euro pe an in activitatea intreprinsa de companie la nivel local, dar in acest an ne asteptam ca valoarea sa fie chiar si de trei ori mai scazuta. Estimam ca anul acesta, doar din reabilitarea termica, ar urma sa fie generate venituri cuprinse intre 1 – 1,5 milioane de euro”, a declarat Aurel Vlaicu (foto cover), chief operating officer in cadrul Gealan Romania, unul dintre cei mai mari producatori de profiluri PVC la nivel local.

Managerul Gealan apreciaza ca programul de reabilitare termica ar trebui sa continue si in 2016, marcat de debutul lucrarilor de la finalul acestui an.

“Suntem optimisti, chiar daca piata de tamplarie PVC va scadea anul acesta cu inca 5% si va ajunge pentru prima data la sub 250 de milioane de euro. Aceasta evolutie negativa ar urma sa se incheie in acest an, iar din 2016 sa revina pe un trend ascendent. Ar trebui sa asistam la o stabilizare. Exista semnale, mai ales ca urmare a proiectelor care au debutat la finalul acestui an, proiecte care ar putea conduce la schimbari. (…) Sunt peste 1.000 de blocuri aflate in lucru. Evolutia nu va fi marcata doar de revenirea sectorului de reabilitari termice, dar cresteri importante se simt si la nivelul proiectelor rezidentiale din piata. (…) Noi suntem implicati in proiectul Solar City, in care vom livra nu mai putin de 15.000 mp de ferestre, cea mai mare comanda din acest an si sunt si alte investitii care se anunta pentru perioara urmatoare”, este de parere Aurel Vlaicu.

Exportul, gura de oxigen pentru producatorii de ferestre si de tamplarie PVC

In opinia sa, in conditiile in care piata interna a consemnat un nou regres, vanzarile jucatorilor din piata s-au intensificat la export, o solutie salvatoare pentru multi actori care activeaza pe piata de profil.

“In ultimii doi ani partenerii sau orientat tot mai mult spre export. Este o oportunitate vazuta de mai mult timp drept un punct de crestere. Sunt cazuri in care parteneri livreaza chiar si 90% din proiecte la export, dar si jucatori pentru care exportul reprezinta jumatate din activitatea pe care o desfasoara. Sunt ponderi importante, ceea ce pana la urma arata realitatile de pe plan intern”, a adaugat Aurel Vlaicu, care a punctat faptul ca in business-ul Gealan in jur de 5% din activitate este derulata pe pietele externe, cu precadere in Orientul Mijlociu, dar si in regiune – pe pietele din Bulgaria sau Republica Moldova.

Gealan, afaceri in stagnare: urmeaza noi investitii si angajari in fabrica din Bucuresti

In ceea ce priveste afacerile Gealan pentru anul curent, managerul companiei se asteapta ca vanzarile sa fie in linie cu cele de la finele anului trecut, undeva la peste 20 de milioane de euro. “Estimam ca vom incheia anul cu un rulaj de 21-22 de milioane de euro, insa o valoare exacta este greu de dat, in conditiile in care ne aflam in plin proces de contractare a unor lucrari de reabilitare termica. Avem in lucru circa 50-60 de blocuri, proiecte care ar urma sa genereze venituri de aproximativ 1 milion de euro”, a precizat Aurel Vlaicu.

Citeste si:

Intrebat de wall-street.ro ce investitii a alocat compania dezvoltarii operatiunilor in acest an, Aurel Vlaicu a precizat ca peste 600.000 de euro au fost directionati activitatii din fabrica situata la iesirea spre autostrada A1 din Capitala.

“Ne-am intensificat activatea in fabrica, lucru care ne va ajuta ca in al doilea trimestru al anului viitor sa putem angaja personal in zona de productie. Nu va fi un proces de angajari masive, ci vom cauta sa ne optimizam activitatea din fabrica. In momentul de fata avem 100 de angajati, iar tinta este sa ne crestem puterea de productie cu aproximativ 10%”, a spus acesta.

Aurel Vlaicu a precizat de asemenea ca fabrica a lucrat in primele 9 luni la o capacitate de productie de 70%.

In vara anului trecut, VEKA, unul dintre cei mai mari producatori de tamplarie PVC la nivel mondial, a finalizat achizitia competitorului Gealan, dupa ce tranzactia dintre cele doua grupuri germane prezente si in Romania a primit aprobarea autoritatilor concurentiale. Achizitia, care implica preluarea tuturor subsidiarelor si activitatilor Gealan din Europa, a primit aprobarea atat din partea Consiliului Concurentei Federal, cat si a institutiilor omoloage la nivel european.

Piata tamplariei PVC, zguduita de lipsa reabilitarii termice

Piata tamplariei PVC, zguduita de lipsa reabilitarii termice

In momentul de fata principalul concurent al Gealan la nivel local este compania germana Rehau, specializata tot in productia de profile PVC.

Sursa foto: Gealan