“Anul 2015 a inregistrat cea mai mare crestere de dupa criza, dar sa nu uitam totusi ca aceasta crestere este mare si pentru ca prabusirea din perioada 2008-2009 a fost una semificativa. Avem motive sa fim optimisti si sa credem ca in 2016 se va consolida climatul favorabil pentru sectorul de constructii, in contextul in care au fost deja anuntate investitii consistente, in special in constructii comerciale. Mai mult, previziunile de crestere economica ale Romaniei se indreapta spre 4%, constructiile reprezentand un element cheie”, a declarat Romano Del Negro (foto), CEO al furnizorului de solutii de otel Frankstahl Romania, filiala locala a grupului austriac cu acelasi nume.

Romano Del Negro a subliniat faptul ca anul 2016 va fi unul electoral, care, conform ultimelor evenimente, arata o crestere a volumului de proiecte in constructii din tara noastra.

“2016 este si un un an electoral, iar dupa ultimele evenimente, ne asteptam sa creasca volumul de proiecte pe zonele de reparatii capitale si de infrastructura, in timp ce noi modificari fiscale cel mai probabil vor fi pastrate pentru 2017. Per total, estimam o crestere la nivelul pietei de constructii de 4- 5%”, a punctat CEO-ul Frankstahl Romania.

In opinia managerului Frankstahl, un avantaj al cresterii pietei constructiilor se va reflecta si asupra pietei de otel.

“Intr-un context normal european acesta ar putea fi potentialul de crestere si la nivelul pietei de otel. Speram la o stabilizare a pretului in prima parte a anului, urmata de o usoara crestere in semestrul 2, ca urmare a diminuarii importurilor de otel din China si Turcia. Ne asteptam in continuare sa dispara jucatori din piata, Romania avand un numar impresionant de dealeri, cei mai multi subcapitalizati. Si mai ales cand vorbim despre un produs atat de standardizat pe o piata foarte sensibila la pret, supravietuirea va fi dificila chiar daca piata incepe sa se redreseze”, a declarat Romano Del Negro.

Planurile Frankstahl pe plan local: investitii noi si concentrarea pe consolidarea business-ului

Cu afaceri care s-au situat in ultimii ani in jurul pragului de 20-21 de milioane de euro, Frankstahl profita de valul optimist din piata si a demarat deja o serie de investitii noi in diversificarea activitatii pe care o intreprinde, asta desi obiectivul companiei ramane acela de consolidare al business-ului.

“Trebuie sa recunoastem ca 2015 a fost in continuare o provocare sa realizam obiectivul propus, in contextul in care pretul per tona de otel a continuat sa scada, ajungand ca la finalul anului sa fie cu 15-20% mai mic fata de inceputul lui 2015. Ne-am canalizat eforturile inspre cresterea rentabilitatii ca sa putem pastra cifra de afaceri in intervalul propus si bineinteles, profitul. Profitabilitatea noastra este acum de peste 3% in contextul in care piata otelului este undeva la 2%, iar pentru segmentul de otel comercial media tinde spre 1%”, a declarat Romano Del Negro, care sustine ca si in acest an cresterea profitabilitatii ramane unul dintre principalele obiective.

“In 2016 ne vom concentra investitiile pentru dezvoltarea la urmatorul nivel al proiectelor deja existente, zona digitala fiind in continuare o prioritate pentru noi. Nu avem in plan angajari semnificative, retentia personalului fiind in general ridicata in acest domeniu”, a mai punctat managerul companiei austriece.

Frankstahl mizeaza pe digital si investeste 75.000 de euro intr-o platforma online de vanzare de otel la dimensiuni nestandardizate

Franktahl Romania, unul dintre cei mai importanti furnizori de solutii pe baza de otel la nivel local, a investit 75.000 de euro intr-o platforma de vanzare de otel la dimensiuni nestandardizate, fiind una dintre principalele provocari ale companiei austriece pe piata de digital si online la nivel local.

Citeste si:

VreauOtel.ro reprezinta o extindere de categorie la nivelul pietei de otel, pentru cel mai vandut articol al ultimilor 3 ani – profile din otel.

“VreauOtel.ro este o platforma care permite vanzarea si cumpararea acestei categorii de produse, la dimensiuni nestandardizate, fiind vorba de acele dimensiuni atipice care apar la finalul unui proiect de constructii sub forma de pierdere. Daca pana acum singura varianta de minimizare a risipei era vanzarea catre un centru de colectare ‘fier vechi’ la un pret minim per tona, VreauOtel.ro este o alternativa la aceasta solutie”, a declarat Romano Del Negro CEO Frankstahl Romania, care sustine ca investitia necesara in lansarea platformei s-a ridicat la 75.000 de euro, reprezentand achizitia initiala de stocuri de profile de dimensiuni nestandardizare si dezvoltarea efectiva a platformei. In momentul de fata, o treime din volumul de articole disponibile pe platforma este oferit de Frankstahl.

Obiectivul Frankstahl pentru primul an de activitate a platformei este un volum de de 2.000 de tone tranzactionate pe VreauOtel.ro.

In acest moment pe platforma VreauOtel.ro exista peste 1.000 de articole de dimensiuni diferite provenind de la Frankstahl Romania si parteneri ai acestuia.

“Platforma este deschisa cautarilor oricui este interesat sa achizitioneze profile de dimensiuni atipice pentru proiectele pe care le desfasoara. Navigarea se face usor cu ajutorul unui set de filtre presetate si a unui modul de cautare, permitand astfel utilizatorilor sa identifice cele mai potrivite articole, adaptate nevoilor. Insa pentru a finaliza tranzactia si pentru a primi toate datele de contact ale vanzatorului utilizatorul trebuie sa aiba un cont activ, validat gratuit de Frankstahl Romania”, au mai punctat reprezentantii companiei.

VreauOtel.ro este al doilea pas in mediul digital al Frankstahl Romania, dupa programul de loializare MyFrankstahl.ro, ca urmare a schimbarii strategiei de business la inceputul anului 2014.

Frankstahl Romania este subsidiara locala a grupului austriac Frankstahl, activ in Cehia, Croatia, Ungaria, Bosnia & Herzegovina, Bulgaria, Slovacia, Slovenia si, din 2008, in Romania, fiind unul dintre cei mai importanti furnizori si distribuitori de otel la nivel local.