Kingfisher, cel mai mare retailer specializat in bricolaj si amenajari interioare din Europa, companie care detine brandurile B&Q, Screwfix, Castorama, dar si Brico Depot, brand prezent si pe piata din Romania din anul 2013, tinteste profituri de peste 650 de milioane de lire euro (500 mil. lire sterline), in urmatorii 5 ani.

Strategia este una dintre primele masuri luate de Veronique Laury, executivul numit in cursul anului 2014 la conducerea operatiunilor Kingfisher pentru imbunatatirea activitatilor pe mai multe piete cheie, dar si continuarea expansiunii in anumite tari, inclusiv pe piata din Romania, acolo unde Brico Depot vizeaza deschiderea a nu mai putin de 30 de noi magazine.

Cu noua strategie abordata, Veronique Laury (foto mai jos), urmareste ca in 5 ani business-urile grupului Kingfisher sa genereze profituri de peste 650 de milioane de euro, noteaza presa din Marea Britanie.

Mai mult decat atat, ambitia CEO-ului Kingfisher este aceea de a reduce costurile pana la circa 1 miliard de euro, vizand o aprovizionare mai buna, o expansiune a magazinelor Screwfix Direct si o imbunatatire a experientei utilizatorilor pe site.
Dar ce ar insemna acest lucru? Intrare puternica pe segmentul vanzarilor online?

“Strategia si focusul nostru pentru urmatorii cinci ani se bazeaza pe o serie de tinte clare, care vor crea o oferta unitara si unica pentru amenajarea caselor, dezvoltand capacitatile actuale oferite de mediul digital si optimizarea activitatii operationale”, a declarat Veronique Laury, CEO-ul grupului Kingfisher.

Planurile conducerii Kingfisher vin dupa ce Grupul Home retail a vanut concurentul Homebase pentru circa 400 de milioane de euro catre Wesfarmers, business-ul urmand sa fie transformat pentru o investitie de peste jumatate de miliard de lire sterlinei redenumit Bunnings.

Ce impact va avea strategia Kingfisher pe piata din Romania

O data cu intrarea Kingfisher pe plan local, prin preluarea operatiunilor francezilor de la Bricostore in Romania, britanicii au demarat un amplu proces de modernizare a spatiilor comerciale, prin transformarea acestora in „depozite” Brico Depot., un proces care s-a intins pe parcursul a mai putin de un an si jumatate.

In ciuda faptului ca noua retea de magazine Brico Depot nu a confirmat pe piata, conform unor informatii obtinute de wall-street.ro, lucru care a condus la inlaturarea de la conducerea operatiunilor locale a managerului Patrick Papot, britanicii au adus la conducerea companiei un alt executiv cu peste 10 ani de experienta in cadrul companiei.

O data cu finalizarea procesului de rebranding al magazinelor Bricostore, Kingfisher, proprietarul lantului de magazine Brico Depot in Romania, a intrat intr-un nou ciclu de dezvoltare sub conducerea noului CEO al operatiunilor locale, printre planurile anuntate de catre acesta numarandu-se posibilitatea plasarii comenzilor online, cresterea numarului de angajati si a serviciilor de consultanta la raft, precum si demararea procesului de a dezvolta inca 35 de magazine la nivel local.

Principala provocare a lui Christian Mazauric (foto mai jos), dupa cum insusi sustine, va fi aceea de a schimba strategia de pana acum si de a se axa pe dezvoltarea unei relatii si mai bune cu clientii. Acest lucru inseamna practic dezvoltarea segmentului de comunicare cu clientii la raft, lucru care pana acum nu a fost o directie in strategia formatului Brico Depot la nivel local.

“Vrem sa ne axam si mai mult pe zona de client service, iar acest lucru se va realiza treptat. Intr-o prima etapa, 60-70% din timp angajati vor fi disponibili pentru sfaturi. Ulterior, va urma sa facem si angajari in special pentru aceasta zona de customer service. (…) Romanii au nevoie de sfaturi la raft, iar experienta de pana acum asta ne arata. Din datele pe care le avem, in momentul de fata romanii cheltuie mai mult pe produse pentru casa si gradina decat multe alte state din Vest, insa cea mai mare parte din investitii este directionata spre renovari”, a declarat Christian Mazauric, intr-o discutie cu jurnalistii romani.

Tot parte a strategiei de impulsionare a vanzarilor la nivel local va fi implementarea si dezvoltarea segmentului de livrari online. “Internetul ne va ajuta in business, iar daca nu creezi o diferentiere nu poti performa in aceasta piata. Lucram la un sistem, care in prima parte va oferi posibilitatea utilizatorilor de a comanda produsele de pe site si de a le putea ridica direct din magazinele noastre. Conceptul <<Click & Collect>> ar urma sa fie implementat chiar de anul viitor si va oferi posibilitatea cientilor sa isi achizitioneze produsele de pe site-ul Brico Depot si sa vina, intr-o prima etapa si sa le ridice din locatiile noastre. Ulterior, acest concept ar urma sa se dezvolte si sa il putem duce in stadiul de <<Click & Deliver>>, dar va fi nevoie de timp pentru implementare”, a precizat Christian Mazauric.

Citeste si:

    In opinia managerului Brico Depot, un canal online dedicat vanzarii de produse de bricolaj inca nu isi are rostul pe piata locala, din cauza ca livrarea unor anumite produse, asa cum este cazul celor de mare tonaj, se realizeaza dificil.

    “Din 2016 vom implementa sistemul de plasare a comanzii online si ridicare din magazin, insa pana in momentul in care sa putem onora exclusiv comenzi online va mai dura. Piata nu este inca pregatita. Scopul nostru momentan este acela de a ne canaliza pe client service iar in cursul anului viitor vom lucra la aceasta strategie”, a mai punctat managerul Brico Depot.

    Potential pentru 50 de magazine in Romania

    Tot parte a strategiei de dezvoltare a companiei la nivel local este si expansiunea companiei in Romania. Inca de la intrarea Kingfisher in Romania, britanicii anuntau ca exista potential pentru dezvoltarea de 50 de magazine pe plan local.

    Citeste si:

      “Exista potential de a avea in Romania 50 de magazine, insa momentan nu aceasta este prioritatea noastra. Cautam terenuri pe care sa dezvoltam noi spatii comerciale si vom incerca sa deschidem noi spatii comerciale in oricare dintre orasele pe care inca nu le acoperim. Vom urmari atat orasele mari, dar ne vom orienta si spre orase mai mici, dar cu potential”, a declarat Christian Mazauric, CEO-ul numit in urma cu numai cateva saptamani la carma operatiunilor Brico Depot in Romania.

      Intrebat de evolutia financiara a grupului la nivel local, asta dupa ce in ultimii doi ani a consemnat pierderi, Christian Mazauric a subliniat faptul ca in 2015 afacerile Brico Depot vor inregistra o crestere de peste 10%. "Pentru 2015 ne asteptam la o crestere de doi digiti", a punctat acesta, fara sa ofere insa detalii referitoare la evolutia din acest an.

      Christian Mazauric a fost numit CEO al operatiunilor Brico Depot chiar de la debutul acestei toamne, acesta luand locul lui Patrick Papot, responsabil de derularea procesului de rebranding la nivel local.
      Christian Mazauric are peste 20 de ani experienta profesionala, detinand anterior functia de Chief Finance Officer la B&Q Regatul Unit & Irlanda. Anterior, a petrecut 11 ani la Castorama Franta si alti sase la Marks & Spencer in Regatul Unit.

      Piata locala de bricolaj a trecut in ultimii doi ani prin ample schimbari, principalii actori implicati in consolidarea unui segment de piata estimat la o valoare de peste 2 miliarde de euro fiind Praktiker, Kingfisher, Leroy Merlin, Hornbach sau Ambient Sibiu, companie care si-a cerut intrarea in insolventa spre sfarsitul anului trecut.

      Dedeman, companie detinuta de catre fratii Dragos si Adrian Paval, este cel mai mare jucator specializat in bricolaj la nivel local.

      Abonează-te pe

      Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


      Te-ar putea interesa și:



      Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »


      Setari Cookie-uri