Compania incheie, astfel, cel de-al cincilea an de crestere consecutiva, depasind cu 12,95 milioane lei cifra de afaceri neta realizata in anul anterior. Rezultatele financiare se datoreaza vanzarii de blocuri ceramice, pe de o parte, si finalizarii procesului de restructurare financiara, pe de alta.

Cresterea vanzarilor Cemacon a avut la baza majorarea capacitatii de productie prin redeschiderea liniei de la Zalau, consolidarea pozitiei pe piata din Transilvania si politica de vanzare tintita catre distribuitori si clientii mici si mijlocii, impreuna cu abordarea clientilor din zona rurala.

”Am incheiat anul 2015 cu profit net, principalul nostru obiectiv pentru anul trecut. Business-ul a continuat sa aiba cea mai mare rata de crestere din sector, pentru al cincilea an consecutiv, cu vanzari nete cu 26% mai mari si un profit operational in crestere cu 27%, depasind consistent media sectorului”, a declarat Liviu Stoleru (foto), director general si presedinte al Consiliului de Administratie Cemacon.

Pentru Cemacon, anul 2015 a stat sub semnul finalizarii procesului de restructurare de business, demarat in 2010. In luna martie 2015, prin semnarea noilor contracte de credit care au restructurat datoria de peste 33 milioane euro, si apoi, in septembrie, prin conversia din datorie in actiuni a peste 13 milioane euro, Cemacon a finalizat cu succes prima restructurare de anvergura a unei datorii bancare in afara insolventei in Romania.Acest lucru a fost posibil printr-o intelegere complexa companie-banca-actionari.

Restructurarea a facut ca Cemacon sa treaca de la o companie puternic dezechilibrata financiar, la una ce are rate de solvabilitate si indatorare competitive pentru sectorul in care activeaza, cu o datorie de rambursat intr-un termen de noua ani. Impactul restructurarii s-a vazut imediat, compania inregistrand in 2015 profit financiar in crestere, o cifra de afaceri de trei ori mai mare fata de cea din 2010 si cresterea cotei de piata de la sase la 19%.

Citeste si:

“Am reusit, dupa cinci ani in care am reconstruit compania din punct de vedere operational, financiar, organizational si comercial si sa ne consolidam pozitia in piata”, a completat Liviu Stoleru.

In 2015, piata constructiilor si-a mentinut cresterea: volumul lucrarilor de constructii a crescut cu peste 10% in primele 10 luni ale anului fata de aceeasi perioada a anului anterior, constructiile rezidentiale avand un avans de 12%, conform datelor furnizate de Institutul National de Statistica.

Piata materialelor de zidarie a avut premise de crestere, atat datorita cererii de locuinte, cat si finantarii devenite mai accesibila. Pentru producatorii de blocuri ceramice, piata a fost mai activa din punct de vedere comercial, principalul obiectiv fiind cresterea cotelor de piata.

In 2016, Cemacon isi propune cresterea cifrei de afaceri cu minimum 10%, consolidarea cotei de piata, valorificarea activelor neproductive detinute, continuarea strategiei de imbunatatire a portofoliului si a ofertei comerciale.
In acest fel, Cemacon devine unul dintre cei mai mari producatori de blocuri ceramice din Romania, pe o piata pe care mai concureaza cu Wienerberger (Austria) sau Brikston, dar si alte nume din piata producatorilor de zidarie, asa cum este cazul Celco, Macon sau Soceram.