Cand grupul britanic Kingfisher, cel mai mare jucator european specializat in bricolaj, a achizitionat operatiunile locale ale lantului de magazine Bricostore, piata a resimtit ca va incepe un amplu proces de schimbari – lucru care s-a si intamplat. Desi acesta avea sa fie un inceput al unui amplu proces de consolidare din piata, tot britanicii sunt cei care trec in prezent printr-un amplu proces de repozitionare si reidentificare a brandului pe plan local.

La inaugurarea primului spatiu comercial Brico Depot, noul format pe care britanicii l-au adus in Romania, compania a anuntat o adevarata “revolutie” pe piata de retail la nivel local: un format de magazine cu totul nou pentru clientii de la noi – axat pe stocuri uriase, mai putina consultanta la raft, precum si un numar redus de repere aflate spre vanzare, despre care oficialii de atunci spuneau ca reprezinta esentialul de care un roman are nevoie.

Dupa ceva mai mult de doi ani de la deschiderea primului magazin, se pare ca strategia nu avut succesul scontat, iar britanicii sunt nevoiti sa schimbe cu totul abordarea pentru a se alinia cerintelor romanilor, care, dupa cum sustine noua conducere executiva, “au un specific aparte”.

Schimbarea de strategie nu este deloc intamplatoare, mai ales ca vanzarile grupului britanic nu au avut rezultatele asteptate, cu atat mai mult cu cat surse din piata declarau pentru wall-street.ro ca Brico Depot trece printr-o uriasa criza de identitate.

Dupa doi ani de zile de la deschiderea primului magazin si dupa numai cateva luni de la schimbarea CEO-ului la nivel local, Brico Depot a anuntat o serie de modificari in abordarea la nivel local, care lasa, insa, o urma de indoiala – daca a invatat gigantul britanic ceva din greselile trecutului.

“Ma aflu de noua luni la conducerea operatiunilor din Romania. Am incercat sa intelegem business-ul, clientii si piata. Am incercat sa intelegem ce le place si ce nu si ne-am adaptat cerintelor de aici. Ne-am concentrat mai mult pe schimbari la raft si am introdus inclusiv o zona de gradinarit. Gama de gradina nu exista pana acum, nici cea de mobilier – in ultimele luni am lucrat la aceasta imbunatatire a experientei clientilor la raft. Romanului ii place sa gaseasca totul intr-un singur loc. Piata din Romania are specificul ei si trebuie sa tinem cont de acest lucru”, a declarat Christian Mazauric (foto mai jos), CEO-ul Brico Depot, care a preluat mandatul de conducere a operatiunilor companiei in vara anului trecut.

christian mazauric - ceo brico depot romania

Mazauric sustine ca inca nu isi da seama de ce compania pe care o conduce nu si-a adaptat oferta in functie de cerintele clientilor romani, cum ar fi prezenta unui spatiu de gradinarit, lucru pe care insa conceptul magazinului Brico Depot din Spania si Franta nu il imbratiseaza si pe aceste piete.

“Inca imi este greu sa inteleg de ce nu am avut zone de gradinarit pana acum in magazine. A fost primul lucru pe care l-am observat cand am preluat atributiile de conducere la nivel local. Romania este singura piata dintre cele pe care conceptul Brico Depot este prezent in care exista astfel de spatii. Brico Depot a fost un concept adaptat in mod arogant.(…) Daca a fost o greseala? Daca nu te adaptezi local nu cresti si tocmai de aceea trebuie sa gasim acel fine – tuning. Ne uitam la Dedeman, Leroy Merlin si Praktiker, precum si la rebrandingul prin care a trecut Arabesque cu spatiile Mr. Bricolage si observam cum fiecare se adapteaza dupa cerinte.

Pe langa aceste facilitati, Christian Mazauric a introdus in magazinele Brico Depot si servicii de transport pentru clienti, precum si servicii de montaj.

Catalog de produse Brico Depot si muzica in magazine: parte din strategia de a creste traficul in spatiile comerciale

O alta strategie a companiei implementata la nivel local este aceea a popularizarii catalogului de vanzare, care va deveni disponibil in magazine incepand cu luna mai, dar si mai interesant este ca retailerul a anuntat ca a introdus deja muzica in spatiile comerciale.

“Credem ca noul catalog va aduce o schimbare de strategie. In plus, am introdus si muzica in magazine. Nu vrem sa credem ca oamenii vin doar pentru preturi si stoc, ci si pentru alte experiente. Trebuie sa oferim mai mult din ceea ce le place romanilor. Consumatorul roman este de doua tipuri: sunt mesterii si persoanele fizice care prefera sa faca acest lucru”, a mai precizat CEO-ul Brico Depot.

Tot parte a planului de dezvoltare a brandului la nivel local este si cresterea numarul de angajati la nivel local, astfel ca retailerul planuieste sa adauge inca 200 de salariati in perioada verii, ceea ce inseamna ca Brico Depot ar urma sa numere peste 70 de angajati in fiecare magazin al retelei.

Brico Depot investeste intr-o noua campanie de imagine: Mihai Bobonete “Bobita” si “Celentano” din Las Fierbinti, imaginile companiei

O alta strategie a companiei la nivel local presupune si demararea unei ample campanii de promovare a brandului la nivel local, in care doi dintre cei mai indragiti actori de stand-up comedy vor fi imaginea companiei in urmatoarea perioada de timp.

Actorii Mihai Bobonete si Adrian Vancica, cunoscutele personaje “Bobita” si “Celentano” din serialul “Las Fierbinti” difuzat la Pro TV, au incheiat un contract cu retailerul de bricolaj prin care vor promova brandul Brico Depot la nivel local.

Citeste si:

    Retailerul de bricolaj nu a oferit insa informatii in ceea ce priveste bugetul de investitii alocat pentru acest an.

    Brico Depot: cresteri de doua cifre la vanzari, dar adancire a pierderilor

    Anul 2015 a adus o crestere in vanzari pentru retailerul britanic, dar a adancit pierderile companiei la nivel local.

    “Am incheiat anul 2015 cu un plus de doua cifre la vanzari, dar o adancire a pierderilor. Este un lucru firesc, in tot procesul de rebranding care a avut loc in cele 15 spatii comerciale. Cu noua strategie ne asteptam ca avansul vanzarilor sa se pastreze si estimam o crestere tot de doua cifre in 2016. Conceptul Brico Depot este intr-o plina schimbare. In Romania piata este axata pe zona de constructii. In perioada urmatoare vom avea o crestere puternica pe zona de produse pentru constructii, iar anul acesta incercam sa corectam greseli din trecut”, a mai aratat Christian Mazauric.

    Citeste si:

      Intrebat de wall-street.ro despre planurile de expansiune la nivel local, seful Brico Depot sustine ca in prezent isi concentreaza activitatea pe optimizarea proceselor si activitatilor in magazinele companiei, dar se uita cu atentie la oportunitatile din piata si urmareste terenuri cu potential atat in Bucuresti, cat si in provincie.

      “Suntem atenti la noi oportunitati si ne concentram deocamdata pe optimizarea operatiunilor la nivel local. Vrem ca de anul viitor (2017 – n.red.) sa reincepem expansiunea in Romania si urmarim cu atentie terenuri pentru noi magazine. (…) Este un moment ideal pentru achizitia de viitoare spatii pentru deschiderea de magazine. O zona cu mare interes este estul Capitalei. In Bucuresti ne asteptam sa avem undeva la cel mult 5-6 spatii comerciale. Ne dorim ca viitoarele magazine sa fie dezvoltate de la zero si nu intentionam sa inchiriem spatiile comerciale sau sa cumparam magazine sau lanturi de magazine concurente”, a mai adaugat Christian Mazauric.

      Reprezentantii Brico Depot nu au oferit date despre evolutia business-ului la nivel local.

      Christian Mazauric, Brico Depot: In Romania este un loc urias de dezvoltare. Piata de bricolaj are un viitor inainte

      Piata locala de bricolaj va fi o una extrem de concurentiala, dar consolidata in urmatorii 10 ani, mai crede actualul CEO al Brico Depot.

      “Ma astept ca in urmatorii ani sa scada numarul de concurenti din piata, insa chiar si asa exista un potential urias de dezvoltare, daca ne uitam la nevoia de renovare si cererea de locuinte. Sunt dezvoltari importante la nivel local, asa cum este cazul dezvoltarii de case si blocuri si exista suficient loc de crestere la nivel local. Ma astept ca in toata aceasta perioada piata sa isi continue dezvoltarea si sa ramana cel mult cinci jucatori pe piata din Romania”.

      Despre o reconfigurare a pietei locale de bricolaj au vorbit si alti jucatori din industrie, care sustin ca cel putin 2 mari jucatori din piata vor disparea sau vor fi cumparati.

      Piata locala de bricolaj a trecut in ultimii ani printr-un amplu proces de restructurare si consolidare, in momentul de fata fiind dominata de doi jucatori romani - Dedeman si Arabesque, dar si alti jucatori internationali si business-uri preluate de investitori straini - asa cum este cazul Leroy Merlin, Praktiker sau Hornbach. La finele anului trecut, compania locala Ambient Sibiu si-a anuntat intrarea in insolventa.

      Abonează-te pe

      Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


      Te-ar putea interesa și:



      Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »


      Setari Cookie-uri