Sanex a cunoscut anul trecut o crestere a cifrei de afaceri de 8% pana la 32 de milioane de euro, ceea ce, potrivit directorului general Peter Molnar, atribuie producatorului din Romania de placi ceramice, parte a grupului austriac Lasselsberger, o cota de piata de 25%. In acelasi timp, insa profitul net al Sanex a coborat la sub un milion de euro ca urmare a cresterii costurilor de productie si a scaderii preturilor, generata de o accentuare a competitiei pe piata de profil.

"Scaderea profitului a fost legata nu numai de reducerea preturilor si de cresterea costurilor, dar si de faptul ca avem o competitie puternica in Romania, in urma importurilor de placi ceramice din alte state din regiune, precum Bulgaria sau Polonia. Ca urmare, trebuie sa realizezi modificari importante in ceea ce priveste costul unitar de productie prin investitii, care se vor vedea in evolutia profitului", a declarat Peter Molnar, director general Sanex.

Prezent la eveniment, Sergiu Apolzan, director de vanzari si marketing Sanex, a anuntat ca societatea din Cluj a realizat anul trecut o cifra de afaceri pe 2015 de 32 de milioane de euro si peste 7,5 milioane de placi ceramice vandute, in crestere cu 7% comparativ cu anul precedent ca volum. "Si pentru 2016 estimam o crestere a de aproximativ 5% a cifrei de afaceri si a profitului net, care in 2015 a fost de aproximativ un milion de euro. Estimam ca suntem undeva la 25% cota de piata in Romania daca vorbim de o piata totala de 120 de milioane de euro.

Sanex a finalizat, la 10 luni de la startul lucrarilor, noua infrastructura din cadrul unitatii de productie din Cluj, in incinta careia se regaseste un nou atomizor performant ce permite imbunatatirea performantei ecologice a companiei si cresterea competitivitatii productiei. Achizitia si implementarea noului echipament fac parte din proiectul "Greener production and management processes in the ceramic tiles industry in Romania - Green industry - Romania", proiect co-finantat din fonduri acordate de catre guvernul Norvegiei prin Mecanismul Financiar Norvegian 2009-2014, in cadrul domeniului de finantare Inovare Verde in Industria din Romania.

Potrivit companiei, valoarea totala a proiectului s-a ridicat la aproximativ 1,9 milioane euro, din care asistenta financiara nerambursabila contractata, 690.000 euro. Pe parcursul primelor patru luni de lucrari, compania s-a axat pe construirea infrastructurii necesare montarii utilajului si a fundatiei ce suporta cladirea care il adaposteste, ultimele sase luni din proiect fiind alocate montarii efective a corpului atomizorului, precum si constructiei cladirii care il inconjoara, structura acesteia atingand o inaltime de aproximativ 25 metri.

"Granturile norvegiene sunt directionate in special pentru finantari de tehnologie verde, iar investitia realizata in cadrul fabricii Sanex din luj reprezinta un caz special, deoarece impactul asupra mediului va fi redus substantial. Exista o cantitate mare de emisii eliberate in urma arderii gazului, de exemplu. Am incercat sa obtinem initial fonduri europene, dar era o procedura destul de lunga, de aproape jumatate de an, iar pentru a da startul acestui proiect devenea prea tarziu. Era fizic imposibil", a mai declarat Peter Molnar.

Reprezentantul companiei a declarat, de asemenea, ca, datorita noului atomizor, consumul de gaze naturale in procesul de uscare prin pulverizare va fi redus cu pana la 18%, in timp ce capacitatea de uscare se va majora cu 40%. Astfel, va creste eficienta resurselor si se diminueaza amprenta ecologica. De asemenea, prin acest proiect, Sanex urmareste si cresterea gradului de constientizare a problemelor legate de mediu si calitate in randul angajatilor si vizeaza, pe termen lung, sustenabilitatea financiara, de mediu si sociala a companiei.

"In viitor avem in plan sa realizam alte investitii in special in tehnologie. In anii urmatori avem in plan sa facem o retehnologizare pentru productia de faianta unde desigur avem in plan sa atragem posibile fonduri pentru aceasta investitie. In perioada imediat urmatoare, vom finaliza o alta investitie, care are legatura cu o crestere de capacitate, mai precis cuptor, linii de productie. Capacitatea va creste astfel cu minim un milion si jumatate de metri patrati de placi ceramice pe an. Aceasta noua capacitate de productie va functiona din luna iunie anul curent, iar pentru 2016 estimam un minim de 800.000 metri patrati in plus", potrivit lui Peter Molnar.

Capacitatea totala actuala a fabricii Sanex din Cluj este de 6,5 milioane de metri patrati de placi ceramice pe an. Compania are in prezent 470 de angajati si 350 sunt implicati efectiv in productie. Sanex este cunoscuta in Romania de peste 45 ani ca producatorul de placi ceramice, (faianta, gresie si decoruri). Cea mai importanta piata pentu Sanex este cea interna unde peste 95% din produse sunt vandute. Clientii Sanex se situeaza in special in industria de DIY, care reprezinta in jur de 50% din vanzarile producatorului de placi ceramice.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Marius Alexandru Stanciu
Absolvent al Facultatii de Economie din cadrul Academiei de Studii Economice din Bucuresti si al unui program de Master, cu specializarea Economie Europeana, sustinut in aceeasi institutie, Marius Alexandru Stanciu dispune de o experienta jurnalistica de peste 12 ani, dobandita in cadrul redactiei Wall-Street.ro si acopera din punct de vedere editorial evenimente si interviuri din piata imobiliara, piata asigurarilor si pensii private.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »


Setari Cookie-uri