Intr-un interviu acordat wall-street.ro, Arthur Popa, manager aflat in cadrul Baneasa Developments inca din anul 2006, inaintea demararii constructiei colosului din zona de Nord, este de parere ca exista in continuare loc pentru dezvoltari de mari dimensiuni in Capitala, insa orice pariu de acest fel devine extrem de dificil avand in vedere maturitatea la care piata a ajuns in ultimii ani.

In opinia sa, noul val de deschideri si constructii de spatii comerciale mari nu face altceva decat sa creeze o si mai mare dificultate in a deveni competitiv pe piata. “Este greu sa deschizi azi un mall, mai ales in Bucuresti, dar nu este imposibil. Trebuie doar sa iei know-how-ul din piata, sa il dimensionezi corect si sa il pozitionezi pe cerintele si nevoile clientilor.

Proiectele noi aduc intotdeauna ceva in plus, dar este nevoie de o strategie foarte bine pusa la punct”, a declarat Arthur Popa, manager cu o experienta de peste 10 ani in cadrul proiectului detinut de oamenii de afaceri Puiu Popoviciu si Gabriel Dimofte.

Raspunsul managerului in varsta de 38 de ani de la conducerea mall-ului din Baneasa vine dupa ce in acest an doua mari proiecte de centre comerciale – ParkLake (Titan) si Veranda Mall (Obor) se vor deschide in Capitala, iar alte mari proiecte de centre comerciale vor fi inaugurate la nivel national.

Giganti care iau locul fabricilor: ce mall-uri noi apar in Romania

Giganti care iau locul fabricilor: ce mall-uri noi apar in Romania

Despre aglomerarea Capitalei cu spatii comerciale vorbesc si expertii din piata imobiliara, care sustin ca in Capitala mai este loc pentru dezvoltarea a inca patru centre comerciale de mari dimensiuni.

“Dupa deschiderile din acest an, doua proiecte care vor insuma circa 100.000 mp, Bucurestiul va ajunge la un total de 592 mp la 1.000 de locuitori. Mai avem loc de dezvoltari la nivel local, iar in Bucuresti este loc pentru cel putin patru mari mall-uri. Ce se intampla acum in piata de retail este comparabil cu ce se intampla acum 3-5 ani de zile, este un climat favorabil dezvoltarilor”, spunea Horatiu Florescu, presedinte si CEO al companiei de consultanta Knight Frank, unul dintre cei mai mari jucatori de profil prezenti pe piata din Romania, intr-un interviu pentru wall-street.ro.

Suporta Bucurestiul inca 4 mall-uri de mari dimensiuni? Raspunsul aici

Suporta Bucurestiul inca 4 mall-uri de mari dimensiuni? Raspunsul aici

Intrebat despre dezvoltarea zonei de nord a Capitalei cu nume noi care au completat peisajul din retail, managerul Baneasa Shopping City este de parere ca acest lucru reprezinta un mare plus pentru locuitorii din cartier, dar si pentru vizitatorii centrului comercial.

“Venirea unor retaileri cu nume mari, precum si cresterea numarului de servicii din zona reprezinta un mare plus, lucru care a influentat intr-o anumita masura si rezultatele noastre. In primul trimestru am inregistrat o crestere a cifrei de afaceri a retailerilor de peste 15%, dar si o crestere a traficului din centrul comercial de 5%”, a mai precizat Popa.

Afacerile mall-ului Baneasa vor depasi borna de 50 mil. euro

Afacerile Baneasa Developments au crescut anul trecut cu 5%, la circa 47 milioane de euro, inregistrand un profit de aproximativ 14 milioane de euro, un rezultat in linie cu asteptarile, dupa cum sustin oficialii companiei.

Citeste si:

“Baneasa Shopping City si centrul comercial Feeria au inregistrat anul trecut un trafic total de peste 23 de milioane de vizitatori, echivalentul a circa 2 milioane de vizitatori pe luna, iar o crestere semnificativa s-a putut observa in luna decembrie, cand traficul a fost cu 20% mai intens fata de alte luni din an. Acest lucru a condus si la o crestere a business-ului nostru cu 5% anul trecut, la circa 47 de milioane de euro, inregistrand un profit de 14 milioane de euro”, a mai aratat Arthur Popa.

Managerul Baneasa Shopping City a mai precizat ca pentru anul in curs bugetul de investitii al companiei se ridica la peste 2 milioane de euro.

“Cand creste profitul optimizam afacerile, iar acest lucru ne arata ca proiectul se maturizeaza, lucru care ne face sa fim si mai atenti la alternative cand vine vorba de costul cu energia, cu securitatea sau costurile reprezentate de serviciile de curatenie. In prezent lucram intens la eficientizarea costurilor, dar derulam si o serie de investitii, bugetul pentru acest an ridicandu-se la 2 milioane de euro (…) Orice investitie necesita un calcul riguros. In prezent, desfasuram lucrari la piateta din fata centrului comercial care a fost regandita in totalitate. Sunt pe masa multe proiecte de investitii, pe care le evaluam. Inca nu luam in calcul o dezvoltare a proiectului, dar sunt multe discutii. (…) Orice plan trebuie facut cu foarte mare grija si calcule bine realizate. Toate rezultatele pozitive sunt si rezultatul vanzarile bune inregistrate de retaileri in magazine”, a mai precizat Arthur Popa.

Cine este Arthur Popa, primul roman la conducerea celui mai mare mall din Romania, managerul care a renuntat la o cariera militara pentru a se dedica dezvoltarii Baneasa Shopping City

Arthur Popa, managerul care a preluat la inceputul acestui an pozitia de CEO a proiectului Baneasa Shopping City, detine o diploma de licenta in management organizational si s-a angajat in cadrul proiectului Baneasa Shopping City la inceputul anului 2006, cu putin timp inainte sa demareze lucrarile viitorului centru comercial.

Timp de trei ani de zile, noul CEO al Baneasa Developments s-a ocupat de partea administrativa a activitatii centrului comercial din nordul Capitalei.

“La inceput a fost dificil, era practic un teren nou si nu aveam idee despre ce era vorba, insa pe parcurs m-am adaptat si am invatat din mers. A fost o adevarata provocare, insa am invatat foarte multe de la cei doi fosti executivi din cadrul companiei – de la Ali Ergun Ergen si Georgios Argentopoulos”, a declarat Arthur Popa, actualul CEO al Baneasa Developments.

Anterior provocarii de a intra in retail, Arthur Popa a lucrat in cadrul SPP, experienta despre care spune ca i-a schimbat viata. “Mediul militar m-a definit. Jumatate din viata mi-am petrecut-o aici, iar activitatea din domeniu te transforma intr-un om mai responsabil si mult mai bine organizat. (…) La 28 de ani am decis sa fac o schimbare radicala in cariera si am ales sa ma alatur proiectului de dezvoltare a celui mai mare mall din Romania”, a mai precizat Arthur Popa.

Baneasa Shopping City este cel mai mare proiect comercial din Romania, iar Baneasa Developments este unul dintre cei mai mari dezvoltatori de proiecte comerciale din Romania, alaturi de AFI Europe, NEPI, Iulius Group sau Anchor Group.