Retentia angajatilor, considerata una dintre cele mai mari probleme in randul companiilor din Romania, se pare ca nu mai este o grija atat de mare, asta dupa ce actorii implicati in tot procesul de recrutare, in stransa colaborare cu conducerea companiilor si cu departamentele de real estate, au gasit o solutie extrem de eficienta.

Pe o piata aflata intr-un plin proces de maturizare, in care se pune un accent tot mai mare pe calitatea activitatii la birou, un demers comun al companiei de consultanta imobiliara CBRE, in parteneriat cu constructorul si dezvoltatorul suedez Skanska, releva o solutie pentru aceasta problema, prin intermediul careia angajatii din companii ar urma sa fie si mai bine pastrati si motivati.

Desi implementata si la noi cu cativa ani mai tarziu decat in Vest, solutia prin intermediul careia birourile din Romania dispun de facilitati moderne de lucru si activitati de recreere variate, precum si proximitate fata de spatii importante sunt doar cateva dintre secretele care pot face ca un angajat sa fie pastrat in companie.

“Oamenii sunt cea mai importanta resursa a unui business”, spune Razvan Iorgu (foto mai jos), managing director al companiei de consultanta imobiliara CBRE, care apreciaza ca cel mai important este ca orice actiune de schimbare ar avea loc in companie trebuie sa fie implementata corect. “Real Estate-ul ar trebui sa fie in slujba business-ului pentru care lucreaza, acesta fiind o excelenta unealta de HR. Este practic unul dintre mijloacele prin care atragi angajatii buni, dar ii si retii. (…) Suntem intr-un moment in care calitatea vietii a devenit foarte importanta, alaturi, bineinteles, si de pachetul salarial. Calitatea mediului de lucru a devenit o componenta a pachetului salarial, iar acest trend devine tot mai raspandit si in Romania”, crede seful CBRE.

La randul sau, Aurelia Luca (foto mai jos), country manager al companiei Skanska in Romania, sustine ca angajatii din companiile prezente in Romania nu mai sunt dispusi sa parareasca atat de usor companiile, chiar si pentru o crestere de 10% a salariului.

“Spatiile de birouri au suferit o evolutie – de la spatii anoste, la spatii extrem de vii si versatile. In prezent, spatiul de birouri are caracter si evidentiaza atat identitatea brandului, cat si a angajatilor. Angajatii isi pot exprima modul de lucru, dar surprinde si dinamica in companie. Cand ne referim la gradul de retentie al unui angajat, companiile incep sa inteleaga tot mai mult ca investitiile in spatiul de lucru reprezinta o solutie la o astfel de problema”, a declarat Aurelia Luca.

In opinia specialistilor din piata, dotarea sediilor de birouri cu spatii care sa fie construite eficient si sa ofere flexibilitate mare, sa dispuna de o certificare verde, zone de depozitare pentru biciclete, precum si dusuri sau dulapuri, spatii de birouri care sa dispuna de statii pentru incarcare electrica, specificatii tehnice in linie cu standardele de varf, cat si lumina naturala, precum si o aerisire corecta a cladirii in care isi desfasoara activitatea – sunt principalele cerinte pe care un angajat le cauta sau le cere angajatorului sau.

Mai mult decat atat, in ultimii ani, companiile pun accent tot mai mult pe spatiile de relaxare ale angajatilor, dotandu-si spatiile de lucru cu diferite zone de petrecere a timpului, in pauzele dintre activitatii, lucru care, potrivit specialistilor, sporesc activitatea cerebrala si imbunatatesc comunicarea intre departamentele companiei.

O companie poate ajunge sa piarda si pana la 100.000 de euro prin plecarea unui singur angajat

Managerul Skanska a tinut sa ofere un exemplu prin care o companie din Vestul Europei ajunge sa piarda si pana la 100.000 de euro cand un angajat din companie decide sa isi dea demisia.

“O companie ajunge sa piarda si pana la 100.000 de euro cu plecarea unui angajat si procesul de recrutare al unui inlocuitor, cat si trainingul acestuia in Vestul Europei”, a mai spus Aurelia Luca.

Potrivit celui mai nou raport de piata al CBRE, in primele trei luni ale acestui an s-au tranzactionat peste 100.000 mp si inca 15.000 mp de cereri noi, lucru care a condus la crearea a peste 2.000 de noi locuri de munca in tot acest interval.

“Aceasta crestere a livrarilor de spatii de birouri a generat o concurenta intre companii pentru mentinerea angajatilor. Tot in primele trei luni ale acestui an, peste 70% dintre tranzactii au avut loc in spatii de clasa A, in timp ce sub 30% au fost tranzactii de birouri clasa B. Este un trend care se contureaza tot mai mult in acest sector si este de asteptat ca ponderea spatiilor de calitate superioara sa creasca atat in Bucuresti, cat si la nivel de tara”, a adaugat Razvan Iorgu.

In topul celor mai mari tranzactii incheiate in prima parte a acestui an se numara renegocierea si reinnoirea contractului Telekom pentru 13.000 mp din cladirea de birouri City Gate, semnarea unui contract pentru 8.000 mp al Misys in viitoarea cladirea de birouri Orhideea Towers (CA Immo), precum si renegocierea a 7.600 mp a EBS in West Gate Park.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »


Setari Cookie-uri