Aceasta consecinta a facut si ca activitatea multor actori din constructii sa se concentreze in marile orase cheie ale tarii. Este si cazul Teraplast Bistrita, companie care, in lipsa investitiilor din partea statutului, in infrastructura, si-a reorientat activitatea spre proiectele rezidentiale si cele de birouri.

“In 2016 ne bazam pe piata rezidentiala si pe cea de birouri ca motor de crestere a business-ului, asta in conditiile in care pana acum infrastructura era sursa principala de venit. In acest an, cel putin doua-trei trimestre ne asteptam la o incetinire a lucrarilor de infrastructura. Cererea ne arata ca piata s-a polarizat spre cateva centre care conteaza pe piata rezidentiala si de birouri, asa cum este cazul oraselor Bucuresti, Cluj, Timisoara, Constanta, Iasi – observam ca in celelalte zone nu s-a schimbat nimic fata de acum 2-3 ani, nici din perspectiva preturilor apartamentelor, dar nici a a cererii”, a declarat Alexandru Stanean, directorul general Teraplast Bistrita (TRP), in cadrul unui eveniment despre piata imobiliara, organizat de Ziarul Financiar.

Managerul Teraplast a tinut sa ofere o comparatie intre Bistrita si Cluj, doua orase care se afla la distante relativ apropiate, subliniind faptul ca desi compania pe care o conduce este un important investitor in centrul tarii, pretul pe metru patrat cerut in Bistrita este cu 40% mai mic decat cel din Cluj.

Citeste si:

“Autoritatile sunt interesate de cresterea atractivitatii localitatilor mici, dar momentan acest lucru nu se vede. Concentrarea industriala pe care o vedem in localitati medii si mici este semnificativa, iar faptul ca localitatile nu sunt atractive pentru tineri spune multe. Bistritenii pleaca din Bistrita si nu raman acolo – cresterea atractivitatii ar ajuta mediul de afaceri sa isi mentina competitivitatea in zona. Statul trebuie sa dea un semnal clar si sa isi foloseasca mijloacele pe care le are la dispozitie pentru a contribui la oferirea unei banci de infrastructura pentru ca investitorii sa isi doreasca sa creeze noi oportunitati. Daca ar exista o infrastructura bine pusa la punct intre Cluj si Bistrita ar fi o mare diferenta”, a subliniat Stanean.

Teraplast mizeaza pe un plus de 20% la afaceri

Compania Teraplast, specializata in productia de instalatii de canalizare, amenajari, profile tamplarie PVC si granule plastice folosite in industria prelucratoare, mizeaza in acest an pe un plus de 20% al rulajului, activitatea fiind sustinuta in cea mai mare parte ca urmare a activitatii crescute din marile orase ale tarii.

“Ne-am bugetat o crestere de 20% pentru acest an, asta dupa ce primul trimestru a marcat o depasire a estimarilor initiale.Am apelat inclusiv la un credit pentru a ne gestiona mai bine activitatea, cu un cash flow suplimentar. Optimismul din primul trimestru s-a mai temperat, iar realitatea este ca volumul de investitii raportat la volumul de investitii in infrastructura nu poate fi egalat de investitiile private. In prezent, circa 70% din totalul livrarilor de produse Teraplast merg catre marile orase”, a mai spus Alexandru Stanean.

Teraplast a incheiat anul 2015 cu un rulaj de 60 de milioane de euro si un profit de peste 6 milioane de euro.