"Am observat un cumul de factori, cum ar fi: numar crescut de autorizatii de constructie emise, numar crescut de proiecte ale dezvoltatorilor imobiliari prezentate la targurile de profil, precum si in media si OOH (Out-of-home advertising - n.r.), cautari in crestere pe segmentul imobiliar in Google Trends, dinamica crescuta pe perioada de tranzactionare a proprietatilor promovate online", spune Maarten Deboo (foto).

Potrivit lui Maarten Deboo, in urmatoarele trei luni, Wizmo.ro isi doreste sa ajunga la 100.000 de listari, pe segmentele rezidential, comercial, office, industrial si agricol.

"Ce s-a constatat este ca mediul economic in Romania este prielnic: previziunile economice sunt optimiste pentru urmatorii ani (peste media europeana, 4.2% pentru 2016). Rata de penetrare a Internetului este in crestere, 56% din populatie avea acces la Internet la finele lui 2015. Tendinta de urbanizare a populatiei, cu alte cuvinte piata imobiliara in crestere in marile orase ale tarii. Cerere pe trend crescator pentru spatii de birouri in Bucuresti, Cluj, Timisoara datorita anumitor industrii care sunt din ce in ce mai prospere, cum este si IT&C-ul. Cu alte cuvinte, am considerat oportuna lansarea unei platforme imobiliare in Romania, pentru ca am vazut potential in piata si pentru ca real estate-ul din Romania nu ne este strain", arata seful Wizmo.ro.

Wizmo.ro: Agentii imobiliari apeleaza la trucuri, in dezavantajul clientilor

Insa, in opinia sa, una dintre chestiunile care influenteaza negativ piata imobiliara este lipsa unei legislatii care sa reglementeze brokeraj-ul imobiliar. "In timp ce in Europa Occidentala aceste chestiuni au fost rezolvate deja, in Romania inca este posibil ca proprietarii sa evite achitarea comisionelor catre agentiile imobiliare, iar acest aspect determina agentii imobiliari sa apeleze la anumite trucuri care sunt pana la urma in dezavantajul clientilor finali, mai exact nementionarea adresei exacte a proprietatilor in anunturile imobiliare, fotografii din exterior ale proprietatilor concepute astfel incat sa nu divulge locatia imobilului", mai spune Maarten Deboo.

Citeste si:

El mai aratat ca o alta practica des intalnita este listarea anunturilor cu descrieri insuficiente, practic cu foarte putine detalii despre proprietati.

Platforma imobiliara Wizmo.ro a fost dezvoltata in urma unei investitii de 500.000 euro, realizata de un grup de investitori belgieni si romani. Proprietarii platformei imoibliare mizeaza in special pe segmentul rezidential, in conditiile in care, in perioada vara - toamna, numarul cautarilor de apartamente de inchiriat va fi in crestere.