Sonae Sierra si Caelum Development, dezvoltatorii proiectului ParkLake din cartierul bucurestean Titan, au stabilit data de deschidere a viitorului centru comercial. Anuntat pentru o inaugurare in toamna acestui an, ParkLake isi va deschide portile chiar pe 1 septembrie 2016.

Lucrarile de constructie sunt in plina desfasurare iar echipele de muncitori se afla in prezent atat la interiorul proiectului, cat si la exterior.

Cum arata exteriorul ParkLake, cu o luna inaintea inaugurarii oficiale

In urma cu cateva saptamani au fost demarate si lucrarile la interior pentru dezvoltarea spatiilor comerciale individuale, iar echipele de constructori contractate de catre viitorii chiriasi isi desfasoara activitatea chiar si in mai multe schimburi, pentru a reusi sa se incadreze in termenul de livrare al proiectelor, in asa fel incat lucrarile sa fie finalizate pana cel tarziu la finalul lunii august.

Experientele recente in deschiderea de centre comerciale au surprins dezvoltatori de proiecte de profil in incapacitatea de a finaliza lucrarile si de a organiza inaugurarea proiectului cu schele inca montate in interiorul si exteriorul centrelor comerciale. Este vorba despre proiectul Mega Mall, dezvoltat de catre NEPI, care la deschiderea din cursul anului trecut si-a primit clientii in praf, cu pardoseala nefinalizata si cu nenumarate probleme, expuse intr-un reportaj amplu wall-street.ro.

Reportaj la Mega Mall: degringolada si spatii inca nefinalizate

Reportaj la Mega Mall: degringolada si spatii inca nefinalizate

In ciuda faptului ca termenul de finalizare al ParkLake a fost amanat cu 6 luni, oficialii companiei sustineau la ultima intalnire cu presa ca lucrarile se desfasoare conform calendarului, iar recent au stabilit ca data de inaugurare a proiectului sa fie 1 septembrie.

Cum arata mall-ul ParkLake, la interior

Citeste si:

Sursa foto interior: Dragos Dobre, via Facebook

Gestiunea traficului din zona, o problema majora

Strada Liviu Rebreanu este deja de cativa ani un santier intr-un continuu proces de constructie, asta dupa ce autoritatile locale au demarat schimbarea si modernizarea liniilor de tramvai care traversau parcul IOR. Desi portiunea de drum in care se dezvolta centrul comercial ParkLake a fost finalizat, traficul din zona va fi un adevarat calvar pentru soferii bucuresteni care isi doresc sa ajunga acasa in cartierele din vecinatate, asta pentru ca volumul mare de trafic pe care il va genera centrul comercial la inaugurare si in perioada imediat urmatoare va fi unul foarte ridicat.

Chiar daca este privit de multi drept o investitie mult dorita, exista si voci care nu sunt de acord cu acest proiect, iar gestiunea traficului s-ar parea ca va fi principala provocare.

Sonae Sierra si Caelum Development au finantat deja investitia de 180 milioane euro, unde s-a contractat deja pana acum 97% din suprafata inchiriabila totala, cu peste 200 de magazine.

Centrul comercial va introduce noi branduri pe piata din Romania, cum ar fi Forever 21, Play Park, Lanidor si Lynne. ParkLake va gazdui un cinematograf multiplex cu 14 sali, operat de Cinema City, precum si alte magazine ancora principale cum ar fi H&M, toate brandurile Inditex din Romania (Zara, Massimo Dutti, Zara Home, Oysho, Bershka, Stradivarius si Pull & Bear), Debenhams, Koton, LPP Group cu toate cele 5 branduri (Reserved, Mohito, SinSay, House si Cropp), WorldClass, Altex, Hervis, IPB, Lem’s. Alte branduri care completeaza oferta comerciala si de agrement includ Collective, Levi’s, Motivi, Tommy Hilfiger, Gant & Lacoste, CCC, Springfield, Lee Cooper, KVL, TimeOut, Geox, Il Passo, Aldo, Desigual, Swarovski, Khulto, Fossil, Teilor, Douglas, Sephora, Mac, Yves Rocher, Kendra.

Peste 10 milioane de vizitatori vor trece pragul ParkLake in primul an

Oficialii companiei sustin ca se asteapta ca traficul sa fie unul bun si adaptat pe densitatea de locuitori pe care o va acoperi.

“ParkLake va fi inconjurat de o densitate de jumatate de milion de locuitori care sunt si potentiali clienti. Bucuresti ajunge in acest fel al treilea oras la nivel global care ofera o densitate mai mare de 30.000 oameni pe metru patrat, dupa Moscova si Barcelona. In acest fel, ne asteptam ca numarul de vizitatori din primul an sa depaseasca pragul de 10 milioane de persoane”, au precizat reprezentantii asocierii dintre Sonae Sierra si Caelum Development.

Potrivit dezvoltatorilor, viitorul spatiu comercial, cu o suprafata inchiriabila de 70.000 mp, va dispune de 2.500 de locuri de parcare si va crea peste 3.500 de locuri de munca din momentul inaugurarii.

ParkLake este cel mai mare proiect comercial care va fi livrat pe piata din Romania, in dezvoltare aflandu-se si proiecte precum Veranda Mall Obor (Prodplast Imobiliare), Shopping City Piatra Neamt (NEPI), Shopping City Timisoara (NEPI) sau Mega Mall Satu Mare (NEPI).