Noul centru comercial se evidentiaza printr-o serie de particularitati, iar comuniunea cu natura va fi principala atractie a clientilor, dar si miza dezvoltatorilor care se asteapta ca in zilele insorite terasa centrului comercial sa fie vizitata de clienti.

Centrul comercial introduce, astfel, noi branduri pe piata din Romania, cum ar fi Forever 21, Play Park, Lanidor si Lynne.

ParkLake va gazdui un cinematograf multiplex cu 14 sali, operat de Cinema City, precum si alte magazine ancora principale cum ar fi H&M, toate brandurile Inditex din Romania (Zara, Massimo Dutti, Zara Home, Oysho, Bershka, Stradivarius si Pull & Bear), Debenhams, Koton, LPP Group cu toate cele 5 branduri (Reserved, Mohito, SinSay, House si Cropp), WorldClass, Altex, Hervis, IPB, Lem’s. Alte branduri care completeaza oferta comerciala si de agrement includ Collective, Levi’s, Motivi, Tommy Hilfiger, Gant & Lacoste, CCC, Springfield, Lee Cooper, KVL, TimeOut, Geox, Il Passo, Aldo, Desigual, Swarovski, Khulto, Fossil, Teilor, Douglas, Sephora, Mac, Yves Rocher, Kendra.

La deschiderea de pe 1 septembrie, ParkLake isi va astepta clientii cu aproximativ 160 de magazine deschise, diferenta de pana la peste 200 de unitati urmand sa fie inaugurata in cursul zilelor urmatoare.

Jurnalistii au avut acces la centrul comercial cu o zi inainte de deschiderea oficiala pentru public, si, fata de alte experiente din trecut, centrul comercial arata pregatit pentru inaugurarea din 1 septembrie.

Peste 10 milioane de vizitatori vor trece pragul ParkLake in primul an

ParkLake, o investitie de 180 de milioane de euro a investitorilor portughezi Sonae Sierra si a irlandezilor de la Caelum Development ar urma sa genereze un trafic de peste 10 milioane de vizitatori in primul an de functionare, centrul comercial fiind situat la intersectia a trei dintre cele mai mari cartiere bucurestene - Titan-Dristor-Salajan.

“Proximitatea fata de parc este principalul avantaj”, spun, la unison, oficialii celor doi dezvoltatori.

Centrul comercial graviteaza in jurul temei “Parc-Natura-Familie", si ofera o multitudine de zone de relaxare, multe zone cu lumina naturala si tematici variate in functie de zonele vizitate.

“ParkLake va fi inconjurat de o densitate de jumatate de milion de locuitori care sunt si potentiali clienti. Bucuresti ajunge in acest fel al treilea oras la nivel global care ofera o densitate mai mare de 30.000 oameni pe metru patrat, dupa Moscova si Barcelona. In acest fel, ne asteptam ca numarul de vizitatori din primul an sa depaseasca pragul de 10 milioane de persoane”, au precizat reprezentantii asocierii dintre Sonae Sierra si Caelum Development.

Un centru comercial neocolit de probleme: infiltratiile apei de ploaie in marile magazine si trafic ingreunat

Istoria era pe cale sa se repete, asta dupa ce cu o saptamana inainte de deschiderea oficiala, mall-ul ParkLake a fost inundat de ploaie: zeci de magazine fiind afectate.

La jumatatea saptamanii trecute, cu numai cateva zile inainte de deschiderea oficiala, ploaia a facut ravagii in mai multe magazine ale viitorilor chiriasi ai centrului comercial, iar pagubele au fost destul de serioase.

Citeste si:

Vremea nefavorabila i-a suprins pe dezvoltatorii proiectului si constructorul santierului care s-au luptat cu infiltratiile cauzate de caderile abundente de ploaie din acele zile, iar zeci de magazine situate la etajele superioare au fost afectate. Chiar si asa, aceste probleme au fost rezolvate in ultimele zile.

Surse citate de wall-street.ro sustin ca printre cele mai mari probleme s-au inregistrat in magazinul Forever 21, primul care va fi deschis in Romania, acolo unde inca de la primele ore ale dimineatii au fost muncitori inarmati cu echipamente pentru inlaturarea apei.

"S-au scurtcircuitat sistemele de supraveghere video, au fost probleme mari cu peretii umeziti si cu pardoseala, iar infiltratiile au ajuns si la nivelele inferioare ale centrului comercial", sustin acestea.

Intrebat de wall-street.ro, ce s-a intamplat mai exact, Ingo Nissen, directorul general Sierra Developments Romania, a precizat ca au existat o serie de probleme care le-au dat emotii inainte de deschidere.

“Am avut probleme cu ploaia, cu infiltratiile, dar au fost si o serie de probleme cu primirea aprobarilor din partea autoritatilor, lucruri care ne-au incurcat planurile initiale. Am avut experiente diferite, unele bune, altele mai putin bune, dar am reusit sa ne tinem de promisiune si sa deschidem proiectul la termen”, a declarat Ingo Nissen.

Nu este primul santier lovit de probleme inainte de deschidere. Cu un an in urma, la inaugurarea Mega Mall, proiectul dezvoltatorului si investitorului imobiliar NEPI, s-au inregistrat nenumarate probleme, iar infiltratiile de apa din magazine au fost cu greu oprite chiar si la luni de zile distanta de la inaugurare.

Bulevardul Liviu Rebreanu, cel care desparte parcul Alexandru Ioan Cuza (I.O.R.) in doua a fost, candva, unul dintre cele mai linistite strazi ale Capitalei, insa lucrarile de infrastructura ale Primariei Capitalei, care au presupus inlocuirea vechilor linii de tramvai, precum si lucrarile din ultimii doi ani ale centrului comercial, au ingreunat traficul in zona, pe legatura dintre cartierele Dristor si Titan.

Ultima luna a fost de departe cea mai mare problema pe bulevardul Liviu Rebreanu, acolo unde cozile se intindeau inca de la intrarea pe acesta, din cauza multitudinii de masini parcate in vecinatatea centrului comercial pentru aprovizionare. Acest lucru s-a intamplat in cea mai mare parte din cauza nefinalizarii parcarii interioare la termen, ceea ce a fortat viitorii chiriasi sa recurga la ocuparea primei benzi a sensului de mers. Bulevardul Liviu Rebreanu este compus din doua benzi pe fiecare sens, separat la mijloc de liniile de tramvai.

ParkLake dispune de o suprafata inchiriabila de 70.000 mp, circa 2.500 de locuri de parcare si va crea peste 3.500 de locuri de munca din momentul inaugurarii.

ParkLake este cel mai mare proiect comercial care va fi livrat pe piata din Romania, in dezvoltare aflandu-se si proiecte precum Veranda Mall Obor (Prodplast Imobiliare), Shopping City Piatra Neamt (NEPI), Shopping City Timisoara (NEPI) sau Mega Mall Satu Mare (NEPI).