Intr-o lupta acerba a scaderii emisiilor de carbon, lucru care a condus la fenomenul de “incalzire globala”, marile orase din lume se intrec in urmatorii ani in gasirea de solutii care sa reduca impactul asupra planetei, iar acest lucru va trebui sa inceapa in primul rand cu o gestiune mult mai atenta a traficului, renuntarea la autovehiculele conventionale, precum si regandirea unui sistem de transport care sa incurajeze cetatenii sa foloseasca mijloacele de transport in comun, in detrimetul masinilor personale.

Autoritatile din Viena si-au stabilit un obiectiv clar, ca pana in 2030 sa reduca nivelul emisiilor de dioxid de carbon cu 35%, iar acest lucru va fi posibil prin trei paliere principale de dezvoltare, procese care deja au inceput, sunt in curs de aplicare si urmeaza sa fie implementate in anii urmatori.

Denumit “Vienna First”, planul strategic al autoritatilor vieneze a inceput inca din urma cu cativa ani, cand o serie de decizii au fost aplicate, asa cum este cazul comercializarii vehiculelor hibride, a iluminatului stradal cu tehnologii LED, a izolarii termice atat a proiectelor rezidentiale, cat si comerciale, cat si a imbunatatirii fatadelor, precum si o tehnologie de management a traficului intermodal, dar si operarea metrourilor in regim automat, tehnologie cunoscuta si sub denumirea de ATO (Automatic Train Operation).

In prezent, Viena se afla in stadiul de dezvoltare denumit “Vienna Accelerated”, in care autoritatile pun accentul pe solutii care sa imbunatateasca experientele de transport, prin introducerea unor solutii asa cum este cazul autobuzelor electrice, a autovehiculelor hibride cu tehnologie “plug-in”(ce ofera posibilitatea posesorilor sa isi incarce bateriile masinii direct la priza), un sistem inteligent de semaforizare, un sistem de inchiriere a bicicletelor la indemana locuitorilor, o eficientizare a consumului din cladirile comerciale si de birouri, dar si o imbunatatire a performantelor cladirilor rezidentiale, prin solutii fotovoltaice si monitorizarea energiei consumate din locuinte.

In urmatorul stadiu al dezvoltarii, Viena va trece intr-o noua etapa, in care fenomenul electric va fi prezent in aproape toate activitatile, de la masini electrice si taxiuri electrice, la autobuze hibride de transport sau trenuri complet automate, precum si o conservare a energiei cladirilor comerciale, lucruri care se vor materializa in urmatorii ani.

Tot acest proces prin care trece capitala Austriei va genera, in final, peste 140.000 de locuri de munca.

Citeste si:

Capitalele tarilor nordice si-au stabilit de departe cele mai ambitioase planuri de reducere a impactului asupra mediului, acolo unde Copenhaga, Oslo sau Stockholm vor sa reduca emisiile de CO2 in urmatorii ani. Cele mai determinate in acest sens sunt autoritatile din Copenhaga, capitala Danemarcei, care pana in 2025 planuiesc sa elimine acest impact, cu un set clar de masuri si strategii care sa puna calitatea vietii pe primul plan.

Pe langa cele trei capitale europene, in competitia celor mai “eco” orase europene au intrat si Londra, Berlin sau Amsterdam, cu planuri extrem de ambitioase privind reducerea impactului asupra mediului inconjurator.

Un plan ambitios este si cel al autoritatilor din Melbourne, Australia, oras care pana in 2020 isi propun sa reduca definitiv impactul emisiilor de carbon asupra mediului.