Morphoza, una dintre cele mai cunoscute companii specializate in design interior din Romania, a inaugurat recent un showroom de profil in Bucuresti, in urma unei investitii de 50.000 de euro. Decizia companiei de a-si extinde activitatea si in Bucuresti vine ca urmare a numarului tot mai ridicat de clienti din Capitala, interesati in a-si moderniza spatiile in care isi desfasoara activitatea.

Intr-un interviu acordat wall-street.ro, Diana Calfa (foto cover), managing director al Morphoza, a vorbit despre oportunitatile din piata de design interior, despre numarul tot mai ridicat de companii care apeleaza la servicii de modernizare a spatiilor de lucru, dar si despre tendintele care se contureaza pe acest segment de piata.

“In ultimii ani, activitatea companiei noastre a depasit granitele regionale si a devenit o prezenta constanta in zona de sud a tarii. Este si motivul pentru care am simtit nevoia de a avea un spatiu dedicat echipei noastre din Bucuresti, dar si intalnirilor cu clientii si colaboratorii Morphoza din Capitala. Inca de la finalul anului trecut, am fost in cautarea spatiului optim pentru conceptul pe care il creionasem. Am optat pentru un spatiu independent, de 100 mp, situat intr-o zona centrala a Capitalei, pe bulevardul Octavian Goga. Proiectul este inspirat din povestea Vrajitorul din Oz, iar investitia necesara s-a ridicat la 50.000 de euro”, a declarat Diana Calfa.

Intrebata despre noi zone pe care le-ar viza la nivelul tarii pentru inaugurarea unor noi puncte de vanzare, managerul Morphoza spune ca pe langa prezenta din Cluj si Bucuresti, compania isi va concentra atentia si pe sediile din Londra si Dubai.

“In prezent, dezvoltam simultan proiecte in Cluj, Bucuresti, Brasov, Sibiu, Sebes, Constanta, Malta, Londra, Dubai asa ca nu excludem proiecte in alte zone din tara, daca vor fi clienti care isi vor dori un proiect livrat la cheie. In acest moment, insa, ne concentram pe dezvoltarea noilor noastre puncte de lucru din Bucuresti, Dubai si Londra”, a mai adaugat Diana Calfa.

Multinationalele au schimbat obiceiurile activitatii din Romania: "Am inceput sa ne aliniem tendintelor globale"

Marile corporatii au adus in Romania un nou concept de a lucra la birou, bazat pe imbinarea utilului cu placutul si pe crearea unui mediu de lucru colaborativ si prietenos. Este drept ca nu in toate cazurile se poate verifica acest lucru, dar cert este ca multinationalele au dat tonul unui concept modern de lucru.

“Din ce in ce mai multe companii multinationale au ales Romania ca locatie pentru noi sedii sau operatiuni, iar tara noastra a inceput sa se alinieze tendintelor globale. Interesul a crescut pentru produse de mobilier de calitate care sa sustina productivitatea si eficienta echipelor din ce in ce mai extinse. Dintre toate sectoarele de activitate, piata amenajarilor office este mai dinamica in domenii precum IT, telecomunicatii, BPO, unde exista un flux constant de personal, deci si nevoia de retentie, dar si tendinte de extindere a echipelor. (…) Dincolo de procesele de retentie sau de atragere de personal, focusul principal al companiilor se indreapta, din ce in ce mai mult, spre inteleagerea modului in care vor functiona in viitor din punctul de vedere al fortei de munca".

"Companiile investesc tot mai mult in a-si intelege angajatii, dinamica interactiunii intre departamente si a modului colaborativ de lucru”, a mai adaugat specialistul in design interior.

In opinia acesteia, tot mai multe amenajari vor pune accent pe interactiunea dintre oameni, crearea unor zone dedicate activitatilor care solicita o anume atitudine, un anumit comportament important pentru o anumita tipologie de activitate: dezbatere, concentrare, brainstorming, training, teleconferinte, discutii private sau 1 la 1. In acelasi timp, accentul pe o atmosfera calda, prietenoasa si autentica devine tot mai important in procesele de angajare, retentie si productivitate.

“Relatiile de munca se schimba, stimulii de care avem nevoie pentru a fi productivi de asemenea, si, in consecinta, companiile vizionare isi adapteaza spatiul de lucru odata cu evolutia proceselor de munca, preconizata pentru urmatorii ani. Desi initial, in 2004, Morphoza a aparut ca o solutie destinata clientilor care doreau sa amenajeze interioarele propriilor case, cu timpul, multi dintre clientii din sfera rezidentiala s-au transformat in clienti corporate. Dinamica pietei amenajarilor a facut ca, in prezent, 8 din 10 clienti Morphoza sa fie clienti corporate”, a mai precizat Diana Calfa.

De la 100, la peste 350 de euro/mp: cat aloca marile companii pentru confortul angajatilor

Bugetele alocate de companii pentru amenajarea birourilor variaza in functie de strategia in care se incadreaza renovarea sau relocarea, de spatiul de care dispun, de complexitatea proiectului si de numarul de angajati.

“Valorile de pornire pot fi intre 100 euro/mp si 350 euro/mp sau chiar mai mult, atunci cand clientul doreste ca rezultatele sa fie maxime atat din punct de vedere tehnologic, cat si al design-ului de produs. Cele mai comercializate sunt solutiile creative de adaptare a spatiilor de lucru la nevoile clientilor, fie ca vorbim despre functionalitate, atmosfera sau stil de lucru in companie. Asa cum partea de corporate identity diferentiaza companiile una de cealalta, la fel mediul de lucru a ajuns sa fie un factor de diferentiere in piata si un pilon important in recrutarea si retentia fortei de munca”, a mai punctat Diana Calfa.

Citeste si:

    Morphoza este unul dintre cele mai importante business-uri specializate in amenajari interioare pentru birouri, o piata pe care mai activeaza companii precum COS (Corporate Office Solutions), AMA Design si multi altii.

    Abonează-te pe

    Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


    Te-ar putea interesa și:



    Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »


    Setari Cookie-uri