"Romexpo detine singurele spatii expozitionale adecvate pentru organizarea de evenimente de mari proportii, iar acest fapt face ca ei sa detina un monopol conjunctural pe piata. Acest pozitionare pe piata le creeaza un avantaj in privinta costurilor, precum si a preturilor practicate. Monopolul exercitat de Romexpo impiedica, totodata, aparitia pe piata romaneasca a jucatorilor internationali importanti din domeniul organizarii de targuri si expozitii, intrucat acestia nu ar dispune, aici, de spatii pentru a-si desfasura activitatea, iar investitia intr-un centru expozitional propriu este mult prea costisitoare", a mai spus Florin Mindirigiu, la Expo ReEvolution, conferinta nationala a organizatorilor de targuri si expozitii, organizata de compania Sfera Expo.

"Singurele spatii expozitionale de dimensiuni relativ adecvate pentru organizarea unor evenimente de proportii, care sa se poata compara cu spatiile Romexpo, se afla, unul la Cluj, iar altul, in constructie, la Arad", a adaugat Mindirigiu, citat de NewsIn. Complexul expozitional Romexpo - Targul International Bucuresti cuprinde 42 de pavilioane, cu o suprafata de expunere totala de 100.000 mp, din care circa 55.000 mp interior si peste 45.000 mp in aer liber.

"In alte tari, cum ar fi Polonia si Cehia, centrele expozitionale de mari proportii sunt construite cu investitii acoperite in proportie de peste 90% de stat, precum si de comunitatile locale, intrucat construirea de astfel de centre nu este, in sine, o afacere, costurile de executare si intretinere ale unui astfel de spatiu fiind imense. Pe de alta parte, atat statul, cat si comunitatile locale au de castigat de pe urma investitiilor facute in construirea de centre expozitionale, pentru ca aceste centre constituie un factor de dezvoltare extrem de important si o sursa permanenta de venituri", a mai spus directorul general al ABPlus.

Citeste si:

"Se pare, insa, ca statul nu are de gand sa se implice in construirea de astfel de spatii expozitionale, asa ca trebuie sa apara investitori puternici, care sa construiasca structuri integrate, in care, pe langa spatii expozitionale propriu-zise, sa existe si centre de afaceri si comerciale, precum si alte facilitati, astfel incat investitiile respective sa fie profitabile. Am auzit cum ca Ion tiriac ar intentiona sa investeasca in construirea unui astfel de centru expozitional, insa nu stiu nici unde si nici cand", a mai spus Florin Mindirigiu.
Piata romaneasca a organizarii de targuri si expozitii a fost evaluata, de Florin Mindirigiu, la o valoare de circa 50-60 milioane euro, aceasta valoare urmand sa creasca cu 50% in 2007, potrivit estimarilor directorului general al ABPlus. "Din aceasta piata, Romexpo detine o cota de peste 50%", a mai spus Mindirigiu.

In 2005, liderul pietei de targuri si expozitii din Romania, Romexpo, a inregistrat un profit net de 19,18 milioane lei (circa 5,3 milioane euro) si o cifra de afaceri de aproape 58,7 milioane lei (16,21 milioane euro). In acelasi an, compania ABPlus, specializata in organizarea de targuri, expozitii si conferinte, a inregistrat un profit net de 417.760 lei (115.403 euro) si o cifra de afaceri de 4,58 milioane lei (1,26 milioane euro).