Intr-o declaratie facuta bursei spaniole, FCC a anuntat ca podul va avea o lungime de 1.971 metri si va avea trei benzi, dintre care doua vor fi atat pentru cale ferata, cat si pentru sosea, relateaza editia online Forbes.com, citata de NewsIn. Licitatia a durat doi ani si compania FCC a invins alte 15 grupuri care au vrut sa obtina contractul, au mai anuntat reprezentantii firmei.

Termenul de depunere a ofertelor pentru obtinerea contractului a fost mutat la data de 29 septembrie, din cauza complexitatii procedurii, a anuntat, intr-o declaratie, la 17 august 2006, ministerul bulgar al transporturilor.

Comisia care se ocupa de licitatie, numita guvernamental, va deschide ofertele pe data de 2 octombrie. Bulgaria a prezentat numele a cinci candidati, in luna mai: consortiul dintre compania germana Hochtief si cea spaniola OHL, firma spaniola FCC, consortiul dintre fompania franceza Vinci si cele bulgaresti, Glavbolgarstroy si Moststroy; consortiul intre compania germana Zublin, cea austriaca Alpine Mayreder si cea franceza Eiffel si, respectiv, consortiul dintre compania franceza Bouygues, cea bulgareasca Transstroy Varna si cea italiana Rizzani de Eccher.

Podul care urmeaza sa fie construit va face legatura intre orasul bulgaresc Vidin si cu Calafat, aflat in Romania vecina. Proiectul va fi finantat cu ajutorul unui grant ISPA in valoare de 70 de milioane de euro, al unui imprumut de 70 de milioane de euro de la Banca Europeana de Investitii, unui grant de doua milioane de euro si unui imprumut de 18 milioane de euro de la Banca Germana pentru Dezvoltare (KFW), unui grant de cinci milioane de euro de la Agentia Franceza pentru Dezvoltare (ADF) si cu suma de 60,76 de milioane de euro, alocata de guvern din bugetul Bulgariei.

Cele zece milioane de euro necesare pentru cercetare, design si consultanta sunt asigurate de granturi de la AFD si KFW, de la programele de preaderare europeana PHARE si ISPA si de bugetul de stat. Bulgaria si Romania, tari care spera sa adere la UE in anul 2007 sunt legate printr-un singur pod pe deasupra Dunarii, intre orasele port Ruse si Giurgiu, in timp ce orasele Vidin si Calafat, sunt unite doar printr-un traseu de feribot.

Ministerul Transporturilor va incepe exproprierile pentru drumul catre podul Vidin

Citeste si:

Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului (MTCT) va incepe in 2007 procedurile de expropriere in vederea realizarii infrastructurii rutiere si feroviare care va face legatura cu podul Calafat-Vidin, au declarat surse din cadrul MTCT.

Potrivit surselor citate, in acest an vor fi declansate procedurile de expropriere a imobilelor aflate pe amplasamentul lucrarii privind realizarea infrastructurii rutiere si feroviare care va face legatura cu podul Calafat-Vidin. MTCT va aloca in 2007 aproximativ 700.000 lei pentru proiectul privind podul Calafat-Vidin.

Infrastructura de acces la pod, de pe teritoriul romanesc, va insemna construirea a 8,7 km de drum, din care trei km de autostrada cu doua benzi pana la drumul national Craiova-Calafat. Calea ferata se va intinde pe 3,3 km de la capatul podului pana la calea ferata existenta Golenti-Calafat. Termenul de finalizare a lucrarilor este 2009. Podul ar trebui sa fie gata in 2010, iar pana in 2030 ar trebui sa aiba o capacitate de transport de 8.400 vehicule si de 30 de trenuri. Bulgaria si Romania sunt legate printr-un singur pod pe deasupra Dunarii, intre orasele port Ruse si Giurgiu, in timp ce orasele Vidin si Calafat, sunt unite doar printr-un traseu de feribot.

Podul care urmeaza sa fie construit va fi finantat cu ajutorul unui grant ISPA in valoare de 70 de milioane de euro, al unui imprumut de 70 de milioane de euro de la Banca Europeana de Investitii, unui grant de doua milioane de euro si a unui imprumut de 18 milioane de euro de la Banca Germana pentru Dezvoltare (KFW), unui grant de cinci milioane de euro de la Agentia Franceza pentru Dezvoltare (ADF) si cu suma de 60,76 de milioane de euro, alocata de guvern din bugetul Bulgariei. Cele zece milioane de euro necesare pentru cercetare, design si consultanta sunt asigurate de granturi de la AFD si KFW, de la programele de preaderare europeana PHARE si ISPA si de bugetul de stat.

Constructia podului peste Dunare intre Calafat si Vidin va fi realizata de compania spaniola Fomento de Construcciones y Contratas SA (FCC) cea care a castigat contractul in valoare de aproximativ 116 milioane euro (393 milioane lei), conform editiei online Forbes.com. FCC a anuntat ca podul va avea o lungime de 1.971 metri si va avea trei benzi, dintre care doua vor fi atat pentru cale ferata, cat si pentru sosea.