"Agentiile imobiliare locale inca se mai confrunta cu probleme de imagine. Credibilitatea clientilor vizavi de agentiile imobiliare este si astazi la un nivel destul de scazut, iar unul dintre motivele principale este comportamentul neprofesionist pe care l-au afisat de-a lungul timpului multe dintre companiile de profil in relatia cu clientii", afirma partner manager EuroMetropola, Monica Marin.

Clientii acuza agentiile imobiliare de marirea preturilor proprietatilor imobiliare pentru ca acesta presupune un comision mai mare pentru agentul care intermediza tranzactia respectiva. De asemenea, agentilor imobiliari li se imputa uneori comportamente lipsite de etica, precum plasarea de anunturi cu oferte avantajoase, dar inexistente in paginile de publicitate ale ziarelor sau pe Internet, cu scopul de a atrage clienti.

Pe de alta parte agentii imobiliari sunt nemultumiti de faptul ca vanzatorii si cumparatorii colaboreaza in acelasi timp cu mai multe companii imobiliare si nu ii instiinteaza in momentul in care o proprietate s-a tranzactionat. In astfel de situatii, agentul iroseste o parte importanta din timpul sau lucrand pentru un client care nu mai este interesat de serviciile sale.

"Pentru a schimba perceptia romanilor asupra companiilor imobiliare este important ca serviciile pe care acestea le ofera sa se ridice la un anumit nivel de profesionalism. Este obligatoriu pentru o companie imobiliara profesionista sa lucreze la pachetul de servicii oferite si la pregatirea angajatilor. O agentie imobiliara respectabila trebuie sa faca mult mai mult decat sa identifice niste proprietati pentru eventualii clienti, ci sa ofere consultanta pentru obtinerea de finantari, suport juridic prin colaborarea cu diferite cabinete de avocatura, sa monitorizeze piata constant si sa intocmeasca rapoarte si studii de piata, dar mai ales sa fie trasparenta pentru a avea o colaborare eficienta cu clientii", a mai spus Marin.