"Daca pana acum majoritatea opiniilor legate de piata imobiliara din Romania erau bazate in principal pe zvonuri sau pareri personale, prin acest indice (n.r.: BREI) dorim sa oferim celor interesati de aceasta piata dinamica un instrument obiectiv de analiza a evolutiei preturilor si tendintelor viitoare", a declarat Ilinca Paun (foto), Directorul Departamentului Rezidential din cadrul Colliers International.

Indicele BREI a fost realizat de o echipa de consultanti si analisti din cadrul firmei Colliers International coordonata de Calin Bucur, care in ultimele opt luni s-a concentrat nu doar pe intelegerea mecanismele formarii preturilor apartamentelor in Bucuresti dar si pe gasirea unor formule de calcul al indicelui care sa reflecte in mod corect ponderea vanzarilor in anumite zone sau pe anumite tipuri de proprietati.

"Am obtinut un indice care are la baza modul de formare al indicilor pietelor de capital din Europa dar care tine cont si de volumul si ponderile vanzarilor in anumite zone dar si de noile livrari de apartamente pe piata", a afirmat Calin Bucur.

Ca si principalii indici bursieri, BREI are la randul sau 8 indici secundari care monitorizeaza evolutia preturilor in cele 6 sectoare din Bucuresti cat si pentru apartamentele vechi din blocurile construite inainte de 1990 si pentru cele din proiectele rezidentiale noi construite in ultimii ani.

Citeste si:

Fiecare sector a fost impartit pe cartiere si pentru fiecare cartier au fost alese oferte si tranzactii din anumite zone care sa respecte un algoritm de calcul bazat pe ponderea vanzarilor in functie de calitate si pret. S-a tinut cont si de diferentele intre modurile de masurare si exprimare a suprafetelor dar si de alti factori care influenteaza pretul final pe metru patrat at apartamentelor.

BREI va avea ca data de pornire a analizei anul 2005 si va fi publicat odata pe trimestru.

Compania Colliers International va lansa oficial primul indice imobiliar din Romania la sfarsitul lunii mai 2008. Impreuna cu indicele va fi lansat si o bursa virtuala a pietei imobiliare prin internediul careia oamenii vor putea sa se familiarieze cu investitiile in aceasta piata.