Livrarea apartamentelor fara finisaje interioare, "la gri" sau "la rosu", a devenit o tendinta tot mai des intalnita in piata imobiliara, varianta fiind aleasa de cumparator fie din pricina intarzierii lucrarilor proiectelor, fie din cauza preturilor mai mari la finalizare, sustin analistii Esop.
Apartamentele fara finisaje reprezinta o solutie interesanta atat pentru dezvoltatori, cat si pentru clienti, potrivit reprezentantilor companiei de consultanta imobiliara Esop. Principalele motive pentru care un cumparator alege una din cele doua variante sunt fie intarzierile lucrarilor de catre dezvoltator, fie din cauza preturilor mai mari la finalizare.

Analistii mai spun ca, daca la materialele de constructie si la finisaje, intr-un final se cade la pace, in ceea ce priveste modul de executie, exista multe nemultumiri, iar cumparatorii vor sa se asigure ca lucrurile se vor face ca la carte si "nu iarta nimic".

"Nu mai e de mult o noutate ca cele mai delicate situatii dintre dezvoltatori si cumparatori apar la momentul finisarii apartamentelor. Fiecare da vina pe celalalt, dar de cele mai multe ori tunurile sunt indreptate impotriva dezvoltatorilor. Fie din cauza acestor disensiuni, fie pentru ca au dificultati in a gasi firme de constructie cu personal calificat pentru astfel de munca, dezvoltarorii au intarzieri la livrarea proiectelor, insa cea mai frecventa cauza a intarzierilor la lucrari este datorata finisajelor. Din acest motiv, se observa o noua tendinta pe piata, atat la proiectele mici, dar chiar si la cele mari si anume sa se livreze apartamente ''la gri'' sau ''la rosu", a declarat Irina Petrescu, partener in cadrul companiei imobiliare Esop Consulting.

In cadrul vanzarii "la rosu", apartamentele sunt prevazute cu usa de intrare in apartament si toate ferestrele din termopan cu finisaj exterior executat, peretii despartitori tencuiti dar nefinisati, cu toate utilitatile (energie electrica, apa, gaze, etc.) aduse pana in interiorul apartamentului. In ceea ce priveste varianta "la gri", aceasta beneficiaza, in plus fata de varianta la rosu, de sistemele termice si electrice operationale, pereti interiori tencuiti si vopsiti.

"Pe langa avantajul major ca se elimina tensiunile dintre dezvoltator si cumparatori, exista si un alt avantaj, mai ales pentru segmentul clasei medii: pretul, care este mai accesibil intr-o varianta mai putin finisata. De exemplu, pretul poate fi mai mic cu 100-200 euro/mp, in functie de tipul de finisaje. Multi cumparatori se gandesc ca isi pot finisa singuri apartamentul, il pot personaliza, pot cotrola direct modul de executie si costurile de finisaje", mai spune reprezentantul Esop.

Cu toate acestea, analistii imobiliari sunt de parere ca exista insa si dezavantaje.

"Daca nu se stipuleaza un termen clar in care apartamentele trebuie finisate, se poate crea discomfort pentru ceilalti locatari. De aceea recomandam, ca in cazul acestei optiuni, in care cel ce cumpara isi finiseaza singur apartamentul, sa existe stipulat clar in precontract un termen limita de finalizare a lucrarilor, asa incat sa nu se creeze haos in cladire. In ceea ce ii priveste pe cumparatorii care opteaza pentru a astfel de varianta, este bine sa inteleaga cat mai bine ce ofera dezvoltatorul concret, ce inseamna la alb, la gri, nu doar in limbajul uzual ci, mai ales ce reprezinta in cadrul respectivului proiect si sa treaca clar in contractul cu dezvoltatorul", arata analistii.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »


Setari Cookie-uri