Potrivit CBRE Eurisko, in doar patru ani, spatiul comercial in cadrul centrelor comerciale din Romania a crescut de la 212.000 mp suprafata inchiriabila la 1.350.000 mp suprafata inchiriabila. Chiar si in aceste conditii spatiul de retail disponibil pentru 1.000 locuitori este de aproximativ 63 mp, cu mult sub nivelul inregistrat in cadrul Uniunii Europene (UE), unde sunt peste 200 mp pentru fiecare 1.000 locuitori.

"Chiar si in conditiile crizei financiare internationale, 2008 este cel mai bun an pentru piata de retail din Romania. Un numar impresionant de noi branduri si-au facut intrarea in Romania (Peek&Cloppenburg, Next, Reserved, Humanic, aproape toate brandurile grupului Inditex), centre comerciale de ultima generatie s-au deschis cu succes (Baneasa Shopping City, Era Shopping Park Iasi, City Park Constanta), iar noi proiecte interesante au fost prezentate publicului (Allegria Shopping Center Pitesti, Festival Mall Sibiu)", a declarat, Luiza Moraru, Head of Retail Department in cadrul companiei CBRE Eurisko.

Raportul „Romania Retail Market” investigeaza piata comerciala din Romania in contextul situatiei economice generale si reprezinta o versiune extinsa a raportului „Bucharest Retail Market” publicat prima oara in 2006. Noutatea din acest an este reprezentata de catre atentia acordata comerciantilor si planurilor de extindere anuntate de catre acestia. Pentru acest studiu au fost luate in calcul toate centrele comerciale moderne din Romania care au o suprafata inchiriabila de peste 10.000 mp.

CBRE Eurisko participa in perioada 19 – 21 noiembrie la MAPIC, cel mai important targ imobiliar pe segmentul de retail din lume. MAPIC este un eveniment anual ce se desfasoara in Cannes, Franta.