Protejarea spatiilor verzi si obligarea proprietarilor de cladiri sa asigure locuri de parcare - doua initiative aflate cam de multisor pe masa Consiliului General al Municipiului Bucuresti.

Imobilul este un element-cheie in orice afacere, pentru ca orice companie are nevoie de sediu. Dezvoltarea economica nu poate fi conceputa fara o dezvoltare in acest domeniu, pe care americanii il numesc "real-estate". Toata lumea are de castigat atunci cand se construieste.

Problema intervine in momentul in care constatam ca unele constructii perturba viata unui oras, afectand chiar sanatatea locuitorilor. O data cu aparitia unor cladiri pe o strada, traficul se aglomereaza, pentru ca lumea care locuieste sau munceste acolo circula cu masina. In cazul unor blocuri de birouri, traficul se intensifica si mai mult. Ar fi normal sa-i obligam pe proprietari sa amenajeze locuri de parcare?

Trafic insuportabil intr-un cartier select

"Strada Primaverii e un exemplu negativ pentru ce se poate intampla atunci cand administratia scapa haturile. Pe portiunea de la Banca Columna pana la Bulevardul Mircea Eliade s-au construit cladiri cu 4 sau 5 etaje, ceea ce a condus la un trafic insuportabil. Trotuarele sunt pline de masini, aspectul aduce mai degraba cu un cartier-dormitor decat cu o zona rezidentiala", a declarat Adrian Bold, arhitectul-sef al Capitalei.

El a intocmit un proiect de hotarare care cuprinde urmatoarele obligatii: sa se asigure minimum un loc de parcare pentru fiecare locuinta cu suprafata construita desfasurata mai mica de 100 mp si minimum doua locuri pentru casele mai mari de 100 mp; la hoteluri, cladiri de birouri, industriale etc. sa existe cate un loc de parcare pentru fiecare 60 mp de suprafata construita desfasurata. Aflat pe masa Consiliului General al Municipiului Bucuresti inca de anul trecut, proiectul nu a intrat in vigoare nici pana in ziua de azi.

Imobiliarele reprezinta o sursa importanta de profit, dar cand constructiile "musca" prea mult din parcuri si paduri, ne amintim imediat ca sanatatea este mai pretioasa decat banii. Capitala noastra, foarte poluata, sta foarte prost din acest punct de vedere. In Bucuresti exista in jur de 4 mp de spatiu verde pe cap de locuitor, in timp ce unui parizian ii revin 18 mp, iar unui londonez - 30 mp.

Mai multi copaci decat restaurante!

"Glumind, as spune ca intr-un parc ca Herastraul, se impune, ca o limita a bunului-simt, ca numarul restaurantelor sa nu-l depaseasca pe cel al copacilor", a spus Adrian Bold. El considera ca avem destule terenuri virane, aflate in paragina (cum ar fi cele din zona Grivita-Polizu), astfel ca nu e nevoie sa intram cu constructiile in parcuri. Nici initiativa sa in acest domeniu nu s-a bucurat de prea mult succes pana in prezent.

Echilibru intre investitori si administratia locala

"Spatiul verde nu este un spatiu rezidual, ci unul cu functiuni foarte bine precizate: agrement, relaxare, sport. Calitatea vietii este conferita in mare masura de spatiile verzi, pentru ca singura sursa de oxigen este fotosinteza, in conditiile in care Bucurestiul e din ce in ce mai poluat. In dialogul dintre investitori si administratia locala trebuie pastrata o doza de echilibru. In caz contrar, riscam ca investitorul sa mearga foarte departe cu ocuparea terenului, nelasand loc pentru activitatile mentionate mai sus si facandu-si un deserviciu chiar lui insusi pe termen lung. In mod normal, trebuie sa ne preocupe o dezvoltare durabila a orasului".
Adrian Bold, arhitectul-sef al Capitalei
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »


Setari Cookie-uri