Studiul despre comportamentul consumatorului a fost realizat in perioada 15 -28 februarie 2010, in cele mai mari 12 orase ale tarii, pe un esantion reprezentativ de 1205 subiecti (marja de eroare +/-2,82%), cu varsta peste 18 ani.

Rugati sa aleaga din mai multe variante posibile in cazul unui scenariu in care si-ar pierde principala sursa de venit, 35,5% dintre respondenti au ales printre posibilele variante de solutionare imigrarea, chiar si temporara, intr-o alta tara. 12,8% dintre cei care detin un imobil au afirmat ca ar putea vinde respectivul imobil si s-ar muta in unul mai ieftin, in aceelasi oras, iar 5,5% au afirmat ca ar putea vinde respectivul imobil si s-ar muta in unul mai ieftin, in alta localitate.

Cumuland 12,8% cu 5,5% reiese un procent de 18,3% dintre cei chestionati care ar putea, in conditiile pierderii principalei surse de venit, sa isi scoata la vanzare imobilul detinut pentru a se muta in unul mai ieftin si, probabil, mai mic, se arata in studiul citat.

Dintr-un bazin total studiat de 3,5 milioane locuitori cu varsta de peste 18 ani, 70% detin propria locuinta, ceea ce reprezinta un total de aproximativ 2,5 milioane de locuinte in cele mai mari 12 orase. 18,3% din 2,5 milioane locuinte inseamna 450.000 locuinte ce ar putea intra in circuitul de vanza-recumparare.

“Luand in calcul rata in crestere a somajului, cresterea numarului celor care nu isi mai pot plati creditele ipotecare si determinarea creditorilor de recupera din pierderi, putem spune ca abia anul acesta incepe adevarata criza in piata imobiliara”, sustin reprezentantii Q-Team Romania.

Q-Team Romania ofera studii de piata calitative si cantitatvie, servicii de consultanta, fuziuni si achizitii, investitii, development si lobby. Printre clientii companiei se numara: Siemens, Generali Asigurari, Porsche Romania, Contempo Cars – Automobile Bavaria, Casa Auto – Tiriac Auto si Siecpofar.