„Cei care doresc sa apeleze la o agentie imobiliara asteapta valoare adaugata sustinuta prin corectitudine, transparenta si seriozitate. Initiativele legate de introducerea unui cod de etica sau a unui standard care sa fie adoptat de agentii imobiliari profesionisti ar trebui sa reprezinte o intrare in firesc a sectorului imobiliar”, a declarat Adrian Erimescu (foto), director general al imobiliare.ro.

Cea mai frecventa nemultumire a cumparatorilor o reprezinta lipsa de disponibilitate a agentilor imobiliari, arata studiul citat. Potentialul cumparator doreste ca agentia sa raspunda prompt solicitarilor lui si sa aiba date la zi si informatii complete cu privire la proprietatile pe care le detine in portofoliu.

Ofertele dublate, ofertele cu pret incorect sau cele care sunt promovate desi nu mai sunt valabile reprezinta alte motive de nemultumire care ii descurajeaza pe cei care se gasesc in cautarea unui imobil.

Urmeaza lipsa de transparenta a practicilor agentiei prin evitarea afisarii comisionului aplicat atat cumparatorului cat si vanzatorului pentru serviciile pe care le presteaza, se mentioneaza in studiul imobiliare.ro.

Ascunderea viciilor pe care le are imobilul, respectiv prezentarea unor date ireale cum ar fi introducerea suprafetei construite in locul suprafatei utile sunt practici neapreciate de consumatorul final.

Cumparatorii isi doresc de asemenea ca agentul sa fie in permanenta in contact cu proprietarul astfel incat sa poata oferi detalii concrete de la primul telefon, fara a mai solicita un interval suplimentar de timp.

Topul nemultumirilor este efectuat pe baza unui sondaj adresat clientilor care au contactat agentii imobiliare in vederea efectuarii unei tranzactii imobiliare in perioada martie-aprilie 2010 prin intermediul portalului imobiliare.ro.

Citeste si Ce (nu) a invatat agentul imobiliar din criza.