Activitatea ING Asigurari de Viata a luat startul pe piata locala in anul 1997 (pe atunci, Nederlanden Asigurari de Viata Romania), cu cinci agentii si 200 de consultanti de asigurari, prin intermediul unei investitii de tip greenfield. Ulterior, in urma unui proces global de rebranding finalizat in anul 2001, Nederlanden devine ING Asigurari de Viata. Tot in 2001, in luna ianuarie, compania si-a mutat sediul in proiectul Opera Center din strada Costache Negri, imobil aflat in apropiere de statia de metrou Eroilor.

„In 2001 oferta de cladiri clasa A era redusa, insa noi ne-am orientat catre servicii la standard european si catre costuri reduse si controlabile”, spune Cornelia Aurelia Coman (foto), CEO al ING Asigurari de Viata. Ceea ce a contat in alegerea proiectului a fost in primul rand zona centrala, potrivita pentru confortul angajatilor, cu acces facil si intr-un timp rezonabil la birou, avand in vedere ca majoritatea acestora locuiesc in zona de sud-vest a Capitalei. La capitolul "minusuri" poate fi inclus traficul intens atat pietonal, cat si auto.

Cu prilejul lansarii programului Net Promoter - un sistem permanent de feedback din partea clientilor, in cadrul caruia clientii ING care incheie sau detin deja o polita de asigurare de viata sau un contract de pensie facultativa sunt rugati sa evalueze relatia cu compania imediat dupa incheierea unei tranzactii - sediul ING Asigurari de Viata a fost „tranformat” intr-un „oras”, ca parte a campaniei de comunicare interna. Conceptul acestei campanii a presupus marcarea tuturor zonelor de trafic din companie si "redenumirea" diferitelor departamente cu semne si indicatoare de circulatie, astfel incat sa exprime activitatea departamentului respectiv intr-o atat maniera cu un puternic focus asupra relatiilor pe clientii, dar in acelasi timp amuzanta si lesne de "interpretat". De exemplu: "Drum cu prioritate pentru clienti", "Atentie! Se lucreaza pentru clienti" in zonele operationale sau de relatii cu clientii, "Strada Creativitatii" in zona marketing, "Strada Dreptatii" si indicator de "Directie unica spre legitimitate" in zona departamentului legal.

Astfel, conceptul campaniei a fost menit sa sporeasca nivelul de cunoastere a programului Net Promoter in randul angajatilor si sa contribuie, alaturi de alte componente, la o schimbare in disciplina si mentalitate organizationala.

ING Asigurari de Viata dispune de spatii in ambele corpuri ale cladirii Opera Center, ocupand 3212 metri patrati in Opera Center 1 (2 etaje), dintr-un total de 11.480 metri patrati si o suprafata de 243 in Opera Center 2 (un etaj), din 3.300 metri patrati. O pondere de 80% din suprafata este de tip open space, iar zonele inchise includ spatii din divizii, reglementate prin politica grupului ING sa isi desfasoare activitatea in spatii inchise. Pentru companie lucreaza 490 de persoane - angajati si personal auxiliar.

Sediul companiei din cladirea Opera Center dispune, de asemenea, de un numar de sapte sali de sedinta in corpul Opera 1 si doua sali in corpul Opera 2, precum si de 25 de locuri de parcare.

Ce defineste biroul directorului general

Citeste si:

Amplasat in zona centrala a primului etaj, biroul Corneliei Coman masoara 30 de metri patrati, fiind decorat cu mai multe obiecte dragi directorului general.

„Am dedicat cateva colturi ale biroului obiectelor dragi sau de care ma leaga amintiri frumoase, care ma ajuta sa imi odihnesc ochii atunci cand imi ridic capul dintre hartii sau emailuri. Am bineinteles fotografii cu Tudor, baietelul meu de 2 ani, si Daria, fiica mea de 6 ani. Langa masa de lucru am asezat un tablou pictat impreuna cu colegii mei intr-un team building acum cativa ani cand eram in echipa de actuari. Am si o icoana foarte frumoasa primita cadou de la Bram Boon, predecesorul meu (n.red.: managerul care a condus ING Asigurari intre 2004 si 2008)”, spune Cornelia Coman.

In afara de aceste obiecte, Cornelia Coman afirma ca a luat parte, de asemenea, la solutiile de amenajare a biroului. „Lumina, plantele, culorile vesele (scaunul meu este portocaliu iar cele ale musafirilor verzi, iar mobila de culoare deschisa), spatiul generos, aerisit (am putina mobila), dar si usa deschisa in permanenta, sunt alte elemente care ma caracterizeaza”.

Despre "biroul ideal", ea spune ca o imagine completa ar include atat felul in care este amenajat spatiul fizic, dar mai ales aerul, ambianta, deschiderea si caldura din el, important fiind sentimentul pe care oamenii cu care lucreaza il au atunci cand vin in biroul sau.

In ceea ce priveste timpul petrecut la birou, seful ING Asigurari de Viata spune ca acesta depinde de anumite perioade, de volumul de proiecte si intensitatea activitatilor. “In general, o zi de lucru incepe in jur de 9,30 si se incheie atunci cand lista de «to do» e bifata pana la final, insa incerc sa balansez cat pot de mult si de des acest timp cu cel din afara biroului. Evident, ma asteapta si acolo o «lista». Daca ar fi sa masor totusi orele petrecute la birou, pot spune ca in medie este vorba de 10 ore zilnic”, a mai spus Cornelia Aurelia Coman.

Alaturi de ING Asigurari de Viata, printre cei mai importanti chiriasi ai Opera Center se numara companiile Adecco, GlaxoSmithKline, Cushman & Wakefield, Renault si Centrul Medical Unirea.

Birou de companie este o sectiune saptamanala care prezinta birouri ale celor mai puternice firme din Romania.