Astfel, circa 30% din reclamatii au facut referire la activitatile din marile retele de magazine, alimentare sau nealimentare.

In peste 7.000 de cazuri masurile de sanctionare au vizat preturile de raft, printre situatiile intalnite fiind lipsa afisarii acestora, diferente dintre pretul la raft si cel de la casa sau nerespectarea promotiilor, a declarat miercuri presedintele ANPC, Constantin Cerbulescu, la citat de Mediafax.

Seful ANPC a aratat ca sanctiunile pentru aceste practici incorecte pot merge pana la oprirea activitatii, pe o perioada determinata.

Citeste si:

Anul trecut, ANPC a dat amenzi de peste opt milioane lei numai pe practici legate de preturile afisate sau neafisate la raft de comercianti, a spus Cerbulescu.

"Consumatorul roman isi cunoaste drepturile si trebuie respectat. El a iesit in afara, a vazut ce se intampla in exteriorul tarii si vrea aceleasi drepturi", a aratat el.

Seful ANPC a afirmat ca, desi consumatorul roman se indreapta catre retelele de retail pentru produse de calitate, in multe cazuri nu gaseste aceste articole si renunta la achizitie.