Dar este neaparat adevarat? Nu, dupa parerea catorva oameni care in urma unor observatii au concluzionat ca hyperconectivitatea ar putea avea un efect invers decat cel scontat, noteaza Harvard Business Review.

Este si cazul lui Ndubuisi Ekekwe, fondatorul Institutului African de Tehnologie, care a dat ca exemplu organizatia sa, unde managerii au hotarat initial ca angajatii sa fie disponibili 24 de ore din 24 pentru colegi sau clienti. Dupa putin timp stresul si-a spus cuvantul si plangerile consumatorilor au inceput sa cresca fata de moralul salariatilor, care era la pamant.

Leslie Perlow, autoarea cartii "Sleeping with Your Smartphone: How to Break the 24/7 Habit and Change the Way You Work" si profesoara in cadrul Harvard Business School, a organizat experimente pe aceasta tema si a concluzionat ca 78% dintre participantii care isi inchideau telefoanele dupa terminarea programului de lucru erau mai bine dispusi la serviciu si lucrau mai eficient.

Realitatea este ca mediul de afaceri a fost transformat prin intermediul tehnologiei. Cu toate acestea companiile trebuie sa-si incurajeze angajatii sa tina cont de pauzele din timpul programului, mai ales ca efectele lor benefice depasesc ca avantaje un program de lucru non-stop, adauga Perlow.