"Siguranta circulatiei nu ne permite sa dam drumul traficului", a declarat Silaghi, conform Mediafax.

El nu a avansat, initial, alt termen pentru deschiderea traficului.

"De asta suntem aici, sa vedem, sa decidem", a spus el.

Ulterior, Silaghi a spus ca problemele vor fi "armonizate" in termen de o luna.

"Intr-o luna speram sa armonizam problemele, in special de siguranta a circulatiei, (...) sa putem da drumul la circulatie, urmand ca receptia finala sa se faca conform tuturom normelor tehnice", a spus ministrul
Restrictiile de viteza vor fi stabilite impreuna cu Politia Rutiera.

Potrivit directorului general al CNADNR, Mihail Basulescu, deschiderea circulatiei ar putea avea loc la 1 august.
Silaghi a afirmat ca "din nefericire pentru constructori" penalitatile curg in continuare, ridicandu-se la 75.000 de lei pe zi. La 22 iunie acestea depaseau 14 milioane de lei.

"Noi vedem ca se lucreaza. Nu intelegem de ce nu s-a lucrat la timp, cu atat mai mult cu cat CNADNR a avut suficienta clementa fata de constructori. Exista nu mai putin de 10 acte aditionale semnate, ceea ce inseamna un act aditional la cinci kilometri", a spus ministrul.

Citeste si:

Oficialul a precizat ca toti constructorii implicati in proiect vor fi penalizati.

"Pe noi ne intereseaza sa dam drumul la toata autostrada, nu ne incalzeste daca o portiune este gata. Ce sa facem, sa circulam de nicaieri spre nicaieri? Sa venim sa ne dam cu masinile pe 20 de kilometri?", s-a intrebat el.
Silaghi a efectuat joi o vizita de lucru pe santierul autostrazii A3 Bucuresti - Ploiesti, pentru a verifica, la solicitarea premierului Victor Ponta, stadiul lucrarilor.

Ponta i-a solicitat ministrului Transporturilor sa inspecteze, joi, lucrarile la autostrazile Bucuresti-Ploiesti si Bucuresti-Constanta (A2), iar firmelor care au depasit termenele de executie sa le aplice "fara mila" sanctiuni.

Reprezentantii Ministerului Transporturilor nu stiau miercuri, cu trei zile inainte de ultimul termen avansat pentru deschiderea autostrazii Bucuresti-Ploiesti, daca sambata va fi deschisa circulatia auto.

Primul termen de dare in folosinta a fost 2010, finalizarea fiind amanata de mai multe ori.

Lucrarile la autostrada Bucuresti-Ploiesti sunt impartite in doua sectoare, respectiv Bucuresti-Moara Vlasiei, unde lucreaza consortiul italian Impressa Pizzarotti/Tirrena Scavi, si Moara Vlasiei-Ploiesti, construit de asocierea Spedition UMB/Pa&Co International/Euroconstruct '98/Com-Axa.

Valoarea totala a lucrarilor este de 450 milioane euro.