"Va putea in masura in care se va asocia intr-un consortiu, care va putea demonstra ministerului ca indeplineste criteriile de precalificare cu privire la experienta, la capacitati financiare, la capabilitate operationala. Numai asa, daca ne referim la acest domn", a declarat Cristina Militaru, sef Serviciu Privatizare in cadrul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii (MTI), scrie Mediafax.

Militaru a raspuns unei intrebari venite din partea presei cu privire la posibilitatea participarii lui Dan Diaconescu la privatizarea CFR Marfa, la finalul unei sedinte de dezbatere publica organizata de Ministerul Transporturilor privind un proiect de hotarare de guvern pentru aprobarea strategiei de privatizare a CFR Marfa si a mandatului institutiei pentru implementarea acesteia.

Ea a afirmat ca va fi nevoie de o firma din domeniu sau fonduri de investitii care, la randul lor, sa fie asociate cu persoane juridice care pot indeplini criteriile operationale, tehnice sau economice care urmeaza sa fie inscrise in caietele de sarcini.

"O persoana fizica, simpla, nu va putea participa in nume propriu la aceasta privatizare", a spus Militaru.

La randul sau, Horatiu Buzatu, secretar general adjunct in Ministerul Transporturilor, care coordoneaza activitatea si procesul de privatizare a CFR Marfa, a afirmat, raspunzand unei intrebari similare, ca Dan Diaconescu "nu este preocupare din punctul nostru de vedere".

"Nu vreau sa ajungem cu discutia in jurul lui Dan Diaconescu. Nu-l cunosc. Vom vedea ce se intampla pana la urma. Nu inseamna ca, daca isi anunta intentia, aceasta se va si materializa", a spus Buzatu.

Reprezentantii MTI au afirmat ca in prezent este in lucru stabilirea valorii de piata a companiei, privatizarea urmand sa se faca utilizand acest nivel si nu valoarea contabila.

Ministerul intentioneaza sa mearga cu strategia de privatizare a companiei in guvern saptamana aceasta, dupa care sa poata forma comisia de privatizare care sa elaboreze dosarul de prezentare a companiei.

Citeste si:

Dosarul de prezentare ar urma sa fie finalizat la inceputul lui octombrie, tinta angajata de autoritati fata de FMI pentru finalizarea privatizarii CFR Marfa fiind luna decembrie.

Dan Diaconescu a castigat licitatia pentru preluarea a 54,8% din actiunile Oltchim, dupa ce a oferit 203 milioane de lei, cel mai mare pret, pentru titlurile detinute de stat.

Contractul nu a fost insa semnat, iar premierul Victor Ponta Ponta a anuntat ca privatizarea Oltchim va fi reluata anul viitor, el spunand ca, dupa ce se va constata ca asa-zisul castigator nu a avut nici bani, nici intentia de a deveni actionar majoritar, statul va aproba un plan de masuri pentru combinat.

Diaconescu a declarat ca este interesat si de preluarea CFR Marfa si a altor companii de stat.

La dezbaterea publica organizata marti reprezentantii MTI si cei ai asociatiilor de profil si sindicatelor au prezentat unele opinii diferite privind procesul de privatizare a CFR Marfa.

Astfel, participantii la discutie au solicitat MTI, printre altele, clarificarea unor disfunctii ale sistemului de transport inaintea privatizarii dar si detalii privind derularea procedurii si evaluarea companiei, manifestandu-si totodata ingrijorarea privind implicatiile vanzarii integrale a pachetului de actiuni.

In replica, Buzatu a spus ca privatizarea nu ofera garantii de rentabilizare, dar este o metoda care da rezultate in cele mai multe cazuri. Legat de politica de personal, el a spus ca drepturile angajatilor vor fi respectate, chiar in cazul unor disponibilizari decise de noul proprietar.

Legat de cedarea pachetului integral de actiuni, Buzatu a afirmat ca unul dintre argumentele in favoarea acestei variante este faptul ca statul este un prost administrator si trebuie indepartat din zona de decizie. Totodata, el a afirmat ca, in opinia sa, un pachet minoritar de actiuni nu ar fi interesant pentru investitori, in conditiile in care compania este pe pierderi.