Candidatii la alegeri nu vor mai putea oferi alegatorilor alimente, bauturi sau produse din tutun, ci doar marfuri nealimentare in valoare de pana la 10 lei si obiecte de propaganda electorala precum calendare, pixuri, brichete, DVD-uri, tricouri, pungi, manusi inscriptionate cu insemne electorale, conform unei OUG adoptate in aceasta saptamana, citata de Mediafax.

In categoria bunurilor interzise au fost incluse alimentele, bauturile alcoolice sau nealcoolice, produsele din tutun sau marfurile nealimentare, exceptate fiind doar materiale si obiecte de propaganda electorala precum afise, pliante, carti postale, calendare, caiete, ilustrate, pixuri, brichete, chibrituri, insigne, ecusoane, DVD-uri, fanioane, steaguri, cani, pungi, tricouri, sepci, esarfe, fulare, veste, fesuri, manusi, pelerine, jachete inscriptionate cu insemnele electorale ale formatiunii politice sau candidatilor.

Sunt exceptate si alte obiecte de propaganda electorala inscriptionate cu insemnele electorale ale formatiunii politice sau candidatilor a caror valoare nu depaseste 10 lei fara TVA pentru fiecare articol, fara insa sa poata face parte din categoria alimentelor, bauturilor alcoolice sau nealcoolice si produselor din tutun.

CNA a adoptat, recent, o decizie legata de desfasurarea campaniei. Astfel, candidatii la alegerile parlamentare se vor putea exprima, contra cost, in emisiunile de promovare electorala si in spoturile electorale difuzate de televiziunile si radiourile private, dar vor avea acces gratuit la posturile publice.

Potrivit documentului, campania electorala la posturile de radio si de televiziune, publice si private, inclusiv de televiziune prin cablu, incepe pe 9 noiembrie, ora 0.00, si se incheie in ziua de 8 decembrie, ora 7.00.

Citeste si:

Accesul candidatilor la posturile publice de televiziune si radio este gratuit, iar repartizarea timpilor de antena se face potrivit legii electorale.
In emisiunile de promovare electorala, candidatii (si reprezentantii lor) isi promoveaza propria candidatura, programele politice si activitatile de campanie electorala. In situatia transmiterii in direct a unor activitati de campanie, acestea se vor incadra in timpii de antena acordati fiecarui competitor electoral. Emisiunile de promovare electorala trebuie sa fie marcate pe toata durata desfasurarii lor cu sintagma "publicitate electorala".

In emisiunile de dezbatere electorala - in care radiodifuzorii pun in discutie programele electorale si temele de interes public legate de campania electorala, cu participarea candidatilor sau a reprezentantilor declarati ai competitorilor electorali - accesul candidatilor si al reprezentantilor lor este gratuit. Aceste emisiuni vor fi marcate cu sintagma "dezbatere electorala".

Totodata, posturile de televiziune si radio trebuie sa asigure "o distinctie clara" intre emisiunile de dezbatere si cele de promovare electorala, prin format si prezentator. Radiodifuzorii sunt obligati sa precizeze calitatea in care se exprima persoanele invitate in emisiuni, cum ar fi cea de candidat, sustinator sau reprezentant al candidatului.

Potrivit deciziei, posturile de radio si de televiziune private, inclusiv de televiziune prin cablu, care vor reflectacampania electorala au obligatia sa comunice CNA implicarea lor in campanie, lista emisiunilor electorale pe care le vor realiza, precum si intervalele de timp de difuzare a respectivelor emisiuni, pana cel mai tarziu in 8 noiembrie.