Exista anumite ingrijorari in anumite state din Uniunea Europeana in privinta romanilor si bulgarilor care vor sa mearga acolo la munca. Trebuie sa facem tot ce tine de noi ca sa aratam cine suntem. Trebuie sa vada ca romanii care vor sa mearga in strainatate sunt persoane care cauta un trai mai bun si nu merg sa strice structura unei societati. Vin sa aduca o contributie. Tine de modul cum ne comportam", a spus secretarul de stat dinMinisterul Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice.

Codrin Scutaru a atras atentia asupra faptului ca romanii care pleaca sa munceasca in strainatate fac eforturi foarte mari pentru un trai mai bun, ei lasand acasa copiii.

"Pentru munca in strainatate s-au facut eforturi si familii intregi de romani au avut de suferit si sufera in continuare. Asa cum ati vazut, acesti copii nu au putut sa treaca peste plecarea mamei sau tatalui in strainatate. Fenomenul trebuie privit la modul urmator: oamenii care pleaca in strainatate se duc acolo facand un sacrificiu pentru un trai mai bun. Nu se duc acolo sa strice obiceiurile, cultura si comportamentul acelei societati. Tine de noi sa comunicam asta mai bine", a mai spus Scutaru.

El a mai spus ca o eventuala decizie a Marii Britanii, de a prelungi restrictiile pentru romani si bulgari si dupa 2014 poate fi ingrijoratoare pentru Romania, insa autoritatile trebuie sa continue discutiile cu cele britanice si sa le convinga ce fac romanii care pleaca acolo.

Guvernul britanic ia in considerare, intre alte optiuni, lansarea unei campanii publicitare negative in Romania si Bulgaria, in incercarea de a a-i convinge pe potentialii imigranti sa nu vina in Marea Britanie dupa anularea restrictiilor, scrie presa britanica.

Campanie anti-romani: va rugam, nu veniti in Marea Britanie!

Campanie anti-romani: va rugam, nu veniti in Marea Britanie!

"Va rugam nu veniti in Marea Britanie. Ploua, joburile sunt putine si prost platite", planuiesc ministrii sa fie mesajul acestei campanii negative, scrie The Guardian in editia online, conform Mediafax.

Citeste si:

Planul, care se va concentra asupra dezavantajelor vietii britanicilor, figureaza intre alte optiuni, ca inasprirea accesului imigrantilor din Uniunea Europeana (UE) la servicii publice sau "deportarea" celor care nu gasesc un loc de munca intr-un termen de trei luni, potrivit publicatiei.

Aceasta campanie va "corecta impresia potrivit careia strazile de aici sunt pavate cu aur", a declarat un oficial la sfarsitul saptamanii, scrie ziarul. The Guardian adauga ca nu s-au dezvaluit informatii despre felul in care va arata campania, daca aceasta ii va prezenta pe britanici "cat mai groaznic posibil" sau ii va incuraja pe potentialii imigranti sa se bucure de Carpatii romani sau statiunile bulgare de la Marea Neagra.

In contextul in care guvernele din lumea intreaga cheltuiesc sume importante angajand consultanti din Londra sa le faca imagine, "ar fi o ironie daca Marea Britanie ar opta sa isi strice imaginea", noteaza The Guardian. Publicatia citeaza precedente, ca cel din 2007, cand Eurostar a facut o campanie publicitara trenurilor sale in Belgia, in care apare un "skinhead" tatuat urinand intr-o ceasca de portelan chinezesc.

Potrivit editiei online a Daily Mail, o "optiune nucleara" ar fi declararea unei "urgente economice" cu scopul de a descuraja imigratia, desi avocatii Guvernului au pareri impartile despre legalitatea unei asemenea optiuni. Publicatia precizeaza ca dupa introducerea unei limitari a sumelor de bani pe care imigrantii le pot solicita ca ajutoare, masura poate fi plasata in centrul acestei campanii publicitare negative, ulterior, anul acesta.

Parlamentari conservatori au exercitat presiuni asupra premierului David Cameron pentru a bloca migratia dinspre Romania si Bulgaria dupa anularea restrictiilor impuse celor doua tari la sfarsitul acestui an, potrivit editiei online a publicatiei Daily Express. Ei doresc o actiune care sa asigure o "relaxare" a limitelor numarului de imigranti din cele doua state UE, cu respectarea legislatiei Uniunii, potrivit publicatiei.
Tabloidul Mirror comenteaza ca aceasta campanie publicitara negativa ar contrasta cu imaginea "stralucitoare" de tara prospera si fericita a campaniei - "Britania este Mare" - de promovare a Jocurilor Olimpice in aceasta tara. Iar unii "critici se tem ca planul ar putea afecta Regatul Unit prin descurajarea investitiilor unor afaceri straine", avertizeaza publicatia.

Financial Times citeaza in editia electronica un oficial de la Downing Street care a minimizat, duminica, o asemenea campanie negativa, respingand ideea. "Trebuie sa actionam in cadrul legii, insa sunt multe de facut. Nu exista propuneri concrete inca", a declarat acest oficial.
Publicatia apreciaza ca Guvernul nu crede ca anularea masurilor de tranzitie vizand cele doua tari va aduce un val de bulgari si romani, adaugand ca Downing Street acorda atentie acestei probleme in contextul alegerilor si unor presiuni interne.

Sursa foto: Facebook.com