Avionul, de tip ATR 72, care poarta culorile Alitalia si decolase de la Pisa (nord) la ora 18.15 GMT (20.15, ora Romaniei) avand la bord 46 de pasageri si patru membri ai echipajului, se afla pe iarba si este usor inclinat pe o parte, cu trenul de aterizare rupt, au anuntat pompierii si autoritatile portuare.

Cea mai grav ranita dintre cele trei persoane spitalizate este o membra a echipajului roman, in varsta de 30 de ani, care a suferit traumatisme la nivelul coloanei vertebrale, fara ca viata sa ii fie pusa in pericol, potrivit presei. Alta persoana ranita grav acuza probleme la nivelul bazinului.

Mai multe anchete au fost lansate, de catre Agentia Nationala italiana pentru Securitatea Zborurilor, compania Alitalia si Parchetul din Civitavecchia, cu scopul de a stabili cu exactitate circumstantele accidentului. Pe baza primelor elemente culese, cele doua ipoteze privilegiate sunt conditiile meteorologice nefavorabile - rafale puternice de vant si ploaia - care au ingreunat aterizarea sau o eroare de pilotare.
Evocand "dificultati la atrizare din cauza unor rafale puternice de vant care au provocat iesirea de pe pista", Alitalia a anuntat sambata seara, intr-un comunicat, suspendarea "tuturor zborurilor operate de catre Carpatair pe rute dinspre Pisa si Bologna" catre Roma.

Aeroportul Roma-Fiumicino a ramas deschis traficului, insa una dintre piste a fost inchisa.

"In timpul aterizarii, avionul a atins solul in doua randuri, in mod violent. A doua oara, trenul de aterizare s-a pliat, iar avionul a iesit in afara pistei", a declarat pentru agentia Ansa un pasager vizibil traumatizat. El a recunoscut sa i-a fost "foarte frica", adaugand ca unii pasageri "credeau ca o sa moara si au inceput sa urle"
Potrivit presei italiene, parteneriatul dintre Carpatair si Alitalia este foarte controversat, in ultimele luni, in urma mai multor incidente.

Citeste si:

La 22 ianuarie, un avion al companiei, care asigura o legatura Roma-Ancona, a fost nevoit sa efectueze o aterizare de urgenta la Ancona, imediat dupa decolare. La 5 ianuarie, un avion care a decolat de la Ancona s-a intors din drum, din cauza unor probleme de presurizare care i-a obligat pe pasageri sa utilizeze mastile de oxgen.

La 10 ianuarie, compania a negat, intr-un comunicat, o lipsa de fiabilitate, denuntand o "campanie de presa" alimentata de catre "sndicatele italiene ale pilotilor", nemultumiti de parteneriatul cu Alitalia.

Pe langa liniile Ancona-Roma si Pisa-Roma, Carpatair asigura, de asemenea, legatura Roma-Bolonia, incepand din ianuarie.

"Suntem impresionati de numarul de avarii si probleme cu care se confrunta aceasta companie. De altfel, eu am alertat autoritatile din domeniul aviatiei civile, dar nu am primit un raspuns", a declarat Marco Veneziani, secretarul la nivel national al sindicatului Uil Trasporti, pentru postul de televiziune SkyTg24.

Carpatair a castigat, in februarie 2012, o licitatie privind asigurarea anumitor zboruri interne Alitalia, cu doua avioane de tip ATR 72-500 de cate 70 de locuri.