Compania Mindit este specializata in acest domeniu si furnizeaza angajatorilor informatiile necesare legate de trecutul profesional al candidatilor.

"Pentru posturile care presupun o pozitie de incredere, cum sunt cele din domeniul financiar, medical, educational, dar si in pozitiile de middle si top management, verificarea veridicitatii informatiilor din CV, cele furnizate la interviu, precum si a reputatiei profesionale a candidatului reprezinta o necesitate. Mindit este prima companie din Romania specializata in verificarea trecutului angajatilor si candidatilor pentru posturile cheie din toate domeniile de activitate, care lucreaza cu experti specializati in aceasta nisa", se arata in comunicatul companiei.

Instabilitatea economica incurajeaza falsul in CV-uri

In ultima perioada, predominata de instabilitate economica, numarul exagerarilor, omisiunilor si falsurilor din CV-urile potentialilor angajati au crescut. In acest context, verificarea trecutului profesional al acestora contribuie la reducerea riscurilor asociate cu fraudele de angajare (omiterea unor informatii importante – concedieri pe motive legate de comportament, etica, furt, etc.), exagerari in ceea ce priveste calificarile obtinute, nivelul de expertiza sau experienta, potrivit specialistilor companiei.

Procedura verificarii trecutului unui angajat sau potential angajat are in vedere nu doar obtinerea unor date oficiale (data angajarii, responsabilitati etc.), dar si informale (aspecte legate de etica muncii, confidentialitate, probleme de temperament sau relatii profesionale).

In acest fel, potrivit companiei, angajatorii vor putea avea un tablou complet al reputatiei profesionale a candidatilor, reputatie care, dupa angajare, va fi transferata asupra companiei.

“Pericolele la care se expun organizatiile prin intermediul aplicatiilor frauduloase nu se rezuma la discrepante minore sau usoare exagerari in ceea ce priveste experienta sau aptitudinile. Sunt cazuri in care falsurile nedescoperite duc la consecinte dramatice, cum ar fi angajarea unui individ care a fost anterior concediat pentru furt intr-o pozitie cu acces la fondurile clientilor”, spune Irina Arsene, CEO Mindit.

Scopul Mindit este acela de a reduce numarul de erori si falsuri din CV-urile aplicantilor, descurajand aceasta practica prin chiar dezvoltarea unui business bazat pe servicii de verificare a trecutului si prin scoaterea in evidenta a riscurilor la care se expune un potential candidat in ceea ce priveste reputatia, statutul social si sansele de a fi descoperit.

Citeste si:

Mindit ofera servicii companiilor din intreaga lume care vor sa verifice trecutul unui actual sau potential angajat roman, in special in sectoare cu un grad ridicat de responsabilitate (medicina, management, vanzari, educatie etc.). Informatiile pentru confirmarea sau infirmarea datelor din CV sunt verificate la sursa (institutiile de invatamant mentionate, companiile unde au lucrat anterior etc.).

Conform studiului din 2012 publicat in SUA de catre Association of Certified Fraud Examiners (ACFE) o organizatie pierde in medie 5% din venituri din cauza fraudelor interne.

Cati dintre angajati mint in CV-uri

Surprinzator este faptul ca managerii au tendinta sa minta mai mult in CV decat angajatii necalificati (38%, comparativ cu 22%), pentru ca sunt mai ambitiosi si au CV-uri mai lungi, ceea ce le ofera mai multe “oportunitati” de a minti. In mai 2012, CEO Yahoo Scott Thompson a fost concediat la doar cateva luni de la angajare deoarece s-a demonstrat ca a mintit in CV ca are o diploma in informatica.

CIFAS, organizatia pentru protectia anti-frauda din Marea Britanie a raportat pentru prima jumatate a anului 2012 o crestere de 160% a numarului de aplicanti la diferite posturi al caror CV continea falsuri legate de educatie sau experienta, comparat cu prima jumatate a anului 2011.

Printre efectele colaterale ale lipsei de onestitate a angajatilor se numara afectarea imaginii publice a companiei, un numar mai mare de oameni care pleaca din firma, influenta negativa asupra moralului angajatilor existenti sau reducerea productiei. Aceste efecte sunt resimtite de toate companiile, dar pot fi cu atat mai nocive pentru companiile mici, in curs de dezvoltare.

Un raport complet de verificare a trecutului unui candidat contine date relevante cu privire la: pozitiile ocupate in experienta profesionala, remuneratie, nivelul de responsabilitate al pozitiilor ocupate, motivele intreruperii contractului de munca etc.; confirmarea calificarilor educationale mentionate in aplicatia pentru noua slujba direct de la sursa; coerenta si claritatea CV-ului; prezenta (social) media; verificarea afilierii la diferite asociatii profesionale si filiatii ale altor companii; cunostinte dobandite in urma traning-urilor; recomandari; istoric de la biroul de credite; cazier.

Cum se efectueaza verificarea

Verificarea trecutului candidatilor sau angajatilor se realizeaza cu acceptul scris al acestora si acorda prioritate protejarii de orice forme de abuzuri sau efecte colaterale asupra vietii profesionale sau personale. Verificarea statusului profesional actual se face doar in conditiile in care nu exista niciun risc pentru candidat de a incheia prematur contractul cu actualul angajator.