"Atunci cand am ajuns la acest minister am constatat ca conducerile autoritatii de management de dinainte au anuntat 22 de suspiciuni de frauda. Valoarea totala a acestor suspiciuni se ridica la 696 milioane euro. Daca aceste suspiciuni ar deveni realitate, Romania ar trebui sa plateasca din buzunar cei aproape 700 milioane euro", a declarat ministrul Transporturilor, scrie Mediafax.

Fenechiu a aratat ca pana in prezent DNA a confirmat suspiciunea de frauda doar in cazul tronsonului de autostrada Nadlac-Arad, unde constructorul desemnat a fost Romstrade, controlata de omul de afaceri Nelu Iordache.

"In viitorul apropiat vor trebui sa raspunda si cei care au inlesnit ceea ce s-a intamplat acolo", a spus Fenechiu.

Fostul ministru al Transporturilor Ovidiu Ioan Silaghi a prezentat in vara anului trecut un raport de audit in care se spune ca societatile din subordinea Ministerului Transporturilor au cheltuit in perioada 2009 - aprilie 2012 sute de milioane de euro fara respectarea legislatiei sau nejustificat.

Fenechiu a precizat ca aceste suspiciuni de frauda transmise institutiilor specializate, fara a fi verificate anterior de autoritatea de management, au ajuns inclusiv la Comisia Europeana si la DLAF.

Ministrul Transporturilor a adaugat ca in prezent sunt analizate posibilitatile de retragere a acestor suspiciuni pentru documentare. El a explicat ca in caz de frauda toti banii sunt pierduti, in vreme ce pentru nereguli sunt aplicate unele corectii financiare.

Citeste si:

Termenul pentru finalizarea verificarilor in teren este 20 martie.

"Nu ma intereseaza sa demonstrez cat de prost au lucrat cei din autoritatea de management pana acum, dar au lucrat dezastruos", a spus ministrul.

Potrivit oficialului, din totalul de 4,5 miliarde euro, de care beneficiaza Ministerul Transporturilor, gradul de absorbtie in perioada 2007-2013 a fost de aproximativ 10%.

Fenechiu a precizat ca ministerul isi propune ca ridicarea presuspendarii POS T sa fie operata pana la finele lunii mai a acestui an. El a adaugat ca institutia pe care o conduce trebuie sa absoarba in 2013 suma 1,1 miliarde euro pentru a evita riscul ca banii sa fie pierduti.

"Avem si intreruperea de plati, ceea ce inseamna ca pe o perioada nedeterminata noi nu putem face trageri de la Uniunea Europeana. Dar avem si presuspendarea, care inseamna ca, daca nu indeplinim anumite conditii intr-un timp impus de Comisia Europeana, pur si simplu se blocheaza total POS T. Aceasta este situatia in care am gasit acest program cand am ajuns", a spus Fenechiu.

El a adaugat ca in prezent contractele sunt derulate, dar platile sunt efectuate de la bugetul de stat.