Pentru identificarea celor mai bune solutii privind realizarea pistelor pentru biciclisti, reprezentanti ai municipalitatii s-au intalnit, vineri, la sediul Primariei Capitalei, cu membri ai asociatiilor care promoveaza mersul pe bicicleta in mediul urban, arata sursa citata de Mediafax.

In urma sedintei s-a stabilit, intr-o prima etapa, demararea in comun a realizarii studiului de oportunitate privind dezvoltarea unei retele de piste pentru biciclisti, pe axele N-S, intre Piata Presei si Piata Sudului, si E-V, intre Militari si Colentina. In cadrul studiului de oportunitate, vor fi stabilite traseele pistelor pentru biciclisti, precum si solutiile tehnice de organizare a acestora, in conformitate cu standardele europene.

Dupa realizarea acestui studiu de oportunitate, PMB va demara realizarea studiului de fezabilitate si va incepe demersurile pentru contractarea si implementarea acestor piste, mai spun reprezentantii autoritatii locale.

La sedinta au fost prezenti reprezentanti ai municipalitatii (Directia de Transporturi, Directia de Urbanism, Directia de Mediu, Administratia Strazilor), ai Politiei Rutiere, precum si ai asociatiilor de profil Green Revolution, Bate Saua, Mai mult verde, SkirtBike, Centrul pentru Politici Durabile "Ecopolis", OPTAR si Cycling Romania.

Aproximativ 4.000 de biciclisti au participat, pe 23 martie, la un mars de protest in Capitala, pentru a atrage atentia asupra faptului ca reamplasarea pistelor pentru biciclete pe trotuar nu este o solutie, dupa ce, la 11 martie, primarul Capitalei Sorin Oprescu spunea ca nu este de acord cu trasarea pistelor pentru biciclisti pe carosabil, intrucat nu vrea sa numere mortii.

Organizatorii actiunii de protest, desfasurata sub sloganul desfasurat sub sloganul "Nu vrem piste pe trotuar!", au argumentat ca 80 la suta dintre pistele realizate in 2008 si 2011 au fost declarate ilegale de catre Politia Rutiera.

Citeste si:

Totodata, ei au sustinut ca daca trei la suta dintre bucuresteni renunta la autoturisme si aleg bicicleta sau transportul in comun, se elibereaza o sosea cu patru benzi si o lungime de 70-100 de kilometri, "suficient cat sa se elibereze tot Bucurestiul de ambuteiaje".

Primarul Capitalei, Sorin Oprescu, declara la 11 martie ca nu are curajul sa faca pistele pentru biciclisti pe carosabil, dat fiind ca, in opinia sa, cetatenii nu sunt la nivelul de civilizatie rutiera pe care il au alte state europene, astfel incat soferii sa fie atenti sa nu loveasca biciclistii.

Oprescu a mai declarat, in 22 martie, la o intalnire cu reprezentanti ai asociatiilor care promoveaza mersul pe bicicleta, ca municipalitatea va amenaja piste pentru biciclisti, insa numai in zonele unde studiile de specialitate vor arata "ca se poate, ca este sigur".

"In primul rand, vreau sa fie foarte clar ca doresc, am obligatia si cred ca trebuie sa ii protejez pe oameni, si nu sa ii strivesc intre indisciplina si iresponsabilitatea unor soferi. Vom face aceste piste, insa numai acolo unde studiile de specialitate ne vor releva ca se poate, ca este sigur. Trebuie sa colaboram impreuna pentru elaborarea unui regulament de realizare si utilizare a acestora, astfel incat sa putem asigura protectia biciclistilor fata de circulatia auto, mai ales in intersectii, precum si siguranta pietonilor fata de biciclisti", a spus Oprescu.

In cadrul intalnirii din 22 martie s-a convenit ca, in cadrul grupului de lucru pentru mobilitate, care se intalneste o data la doua saptamani, sa inceapa, cu ajutorul ONG-urilor si al unor institute de proiectare din Bucuresti, elaborarea unui proiect pilot pentru realizarea unei piste continue pentru biciclisti, pe axa nord-sud a Capitalei.