Potrivit directorului Directiei Transporturi, Drumuri si Sistematizarea Circulatiei din Primaria Municipiului Bucuresti, Ion Dedu, municipalitatea a primit, in luna februarie, de la compania Overland Transport Systems (OTS) din Anglia, urmare a unei recomandari a Comitetului Regiunilor de la Bruxelles, invitatia de a participa la proiectul "Overland Transport Systems - Sisteme de Transport Suspendate".

Astfel, Municipiul Bucuresti a fost invitat sa aplice pentru fonduri europene in vederea realizarii sistem de transport suspendat, ce are capacitatea sa transfere un mare numar de calatori in interiorul si imprejurul orasului.

"Proiectul, aflat pe ordinea de zi a sedintei Consiliului General al Municipiului Bucuresti, ofera municipalitatii posibilitatea de a participa la selectia organizata la Bruxelles, implementarea acestuia fiind conditionata de decizia reprezentantilor de la Bruxelles. Daca Bucurestiul va fi selectat pentru implementarea proiectului, municipalitatea va aplica pentru obtinerea finantarii puse la dispozitie de Uniunea Europeana", a declarat, marti, pentru Mediafax, Ion Dedu.

Alaturi de Bucuresti, alte trei orase au fost propuse pentru implementarea acestui proiect, respectiv Cluj-Napoca, Budapesta si Chisinau.

Cum va arata proiectul pilot

Proiectul pilot are in vedere un traseu pe o distanta de maxim 10 kilometri. Cabinele vor putea sa transporte cel mult patru persoane sau un scaun cu rotile si o persoana, maxim doua. Greutatea maxima ce va putea fi transportata este de 400 de kilograme, viteza medie de transport, de 50 de kilometri pe ora, iar numarul maxim al calatorilor transportati pe ora, pe fiecare directie de mers - de aproximativ 5.000 de persoane.

"Tinand cont de faptul ca reteaua este in dezvoltare, ea va oferi o varietate de destinatii pe masura ce avanseaza, dar in comparatie cu traficul rutier urban pe caile suspendate se va rula neintrerupt catre statia de destinatie aleasa. Sistemul va fi proiectat la cele mai inalte standarde de siguranta si va fi rapid, confortabil si energo-eficient (sistem electric)", se arata in raportul de specialitate al proiectului de hotarare.

Citeste si:

Telecabinele vor utiliza o sursa electrica externa, acestea urmand sa se succeada la o distanta de 10 metri. Toate cabinele vor fi echipate cu instalatie de incalzire, aer conditionat, cu camere de supraveghere video in interior sau in exterior.

"Selectia destinatiei se va face prin atingerea tastelor pe un ecran sau prin recunoasterea vocii", se mai arata in document.
Potrivit lui Dedu, linia - traseu va fi parte a unei retele urbane inscrise intr-un areal situat de-a lungul si deasupra strazilor si cursurilor de ape, la o inaltime medie de 10 - 15 metri de la nivelul solului.

Liniile - traseu se ramnifica si coboara in zona punctelor de oprire intens circulate, care vor avea acces usor, fie de la nivelul strazii ce are corespondent traseul, fie in incinta marilor centre comerciale, a garilor, a terminalelor de aeroporturi, sau alte pucte pe care municipalitatea le va stabili.

"OTS va completa sistemele de transport urban existente si va functiona de-a lungul liniilor de cale ferata, tramvaie, autobuze, furnizand schimburi intermodale, ca in cazul transferului de la un sistem de transport la altul", se arata in expunerea de motive a proiectului de hotarare.

Daca proiectul va fi votat de consilierii generali, municipalitatea va aplica pentru obtinerea fondurilor, urmand sa primeasca un raspuns in luna iunie 2013.