Asociatia Producatorilor de Polistiren Expandat din Romania – ROMEPS a demarat o campanie de constientizare a consumatorilor privind calitatea polistirenului de pe piata. “Din studiile ROMEPS aflam ca peste 50 de procente din polistirenul folosit in Romania nu respecta standardele tehnice impuse de aplicatiile pentru care este vandut, iar din acesta mai mult de o treime este comercializat sub denumiri inselatoare. Pentru a se proteja, consumatorii trebuie sa citeasca eticheta, sa afle ce produs cumpara. Informarea este cel mai la indemana instrument de control”, declara Marin Crutescu, director executiv ROMEPS.
ROMEPS a demarat, incepand cu 18 iunie, campania nationala “Citeste eticheta!”. “Tragem un semnal de alarma cu privire la calitatea precara a polistirenului folosit in constructii. Consumatorul final intampina greutati atunci cand vine vorba sa se protejeze de neregulile din piata. Astfel,campania noastra are tocmai rolul de a raspunde la intrebarea ≪Cum pot sa identific produsele cu nume inselatoare?≫. Raspunsul este: ≪CITESTE ETICHETA si cauta codul tehnic de pe baxul de polistiren!≫”, precizeaza Marin Crutescu.

Consumatorii se pot informa si de pe site-ul campaniei www.citeste-eticheta.ro.

“Pentru lucrarile de termoizolare, beneficiarii trebuie sa stie ca toate standardele europene recomanda folosirea polistirenului EPS80, cu o grosime minima de 10 cm. Din informatiile noastre, in ultimii patru ani, cele mai multe lucrari de termoizolatii s-au realizat cu polistiren de tip EPS60 sau chiar mai mic, materiale nerecomandate pentru aceasta aplicatie, fapt ce afecteaza consistent eficienta lucrarilor”, mentioneaza Marin Crutescu.

Cumparatorii trebuie sa stie ca termenul “termosistem” include toate materialele necesare realizarii unui sistem de izolatie exterioara. Denumirile de “fatada ventilata” sau ”fara incarcare mecanica” , indica tocmai faptul ca produsul nu este recomandat de producatori pentru destinatia pe care i-o atribuie majoritatea beneficiarilor. Cifrele care se regasesc in denumirea generica gen “EPS 80” sau „ABC 80” trebuie sa fie identice cu cele din codul de produs si implicit sa indice caracteristicile de compresiune ale materialului.

Din cauza scaderii numarului de lucrari de termoizolatii, nivelul pietei de polistiren in prima parte a anului s-a redus cu 20-25 de procente. La aceasta se adauga si o tendinta in piata de a folosi materiale ieftine si neconforme cu standardele impuse de lucrarile efectuate. Astfel, doar 10% din polistirenul folosit la termoizolatii este cel recomandat de normele pentru astfel de lucrari.
Programul national de termoizolare “Este admirabil, dar lipseste cu desavarsire!”

“In loc sa creasca in acest an, lucrarile de termoizolatii au scazut considerabil. Anul trecut piata de polistiren s-a cifrat in jurul a 3,5 milioane de metri cubi, cu o valoare aproximativa de 100 milioane de euro. Daca lucrurile ar fi avut un parcurs firesc, nivelul pietei in acest an ar fi trebuit sa fie de minim 4 milioane de metri cubi. Din pacate, mult-trambitatul program de termoizolare la nivel national nici nu a inceput. Este admirabil, dar lipseste cu desavarsire! Cele mai multe lucrari s-au inregistrat in Bucuresti, lucru vizibil cu ochiul liber. Astfel, s-a creat senzatia ca programul a inceput si are anvergura. De fapt, la nivel national, nu s-a realizat mai nimic.

Doar daca luam in considerare 10 blocuri in fiecare din cele 40 de capitale de judet si inca in 60 de orase cu pana la 100.000 de locuitori, ar insemna 1000 de blocuri. Un simplu calcul arata o piata potentiala de 100 de milioane de euro, unde nu s-a facut nimic”, mentioneaza Marin Crutescu.

Asociatia Producatorilor de Polistiren Expandat din Romania s-a infiintat in anul 2004, din 2011 activand sub denumirea ROMEPS. Misiunea ROMEPS este aceea de a promova pe piata din Romania un standard de calitate pentru producatorii si importatorii de polistiren. Membrii actuali in asociatie sunt companiile: Arcon, Austrotherm, Isopor, Hirsch Porozell, Swisspor.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri