Potrivit ziarului muntenegrean, care citeaza date oficiale de la politie, unul dintre pasagerii care au supravietuit tragediei a declarat ca la volanul autocarului nu se afla George Ciobanu, un politist din Bucuresti, decedat in urma accidentului - asa cum afirma majoritatea supravietuitorilor -, ci celalalt sofer, scrie Mediafax.

Potrivit datelor oficiale, autobuzul romanesc era condus de Ciobanu la trecerea punctului de frontiera de la Dobrakovo, in nord-est, la frontiera cu Serbia, insa un supravietuitor al accidentului a declarat ca soferii s-ar fi schimbat in timpul calatoriei in Muntenegru, dupa o oprire intre localitatile Bijelo Polje (nord-est) si Mojkovca (nord), unde turistii au cumparat alimente, apa si racoritoare, precizeaza publicatia.

"Conform datelor curente, persoana susceptibila ca ar fi condus autobuzul a murit. Insa investigatia in acest sens nu este finalizata, astfel ca nu putem anunta cu siguranta care dintre cei doi soferi se afla la volan in momentul tragediei", a declarat procurorul. "Investigatiile (la fata locului) sunt dificile (...), deci nu putem sti cine conducea. Exista declaratii de la martori ai tragediei, dar probele sunt verificate in continuare", a adaugat Vojislav Grujic.

Citeste si:

Pasagerii afirma in declaratiile pe care pasagerii le-au dat politiei ca soferul conducea cu o viteza mult mai mare decat cea admisa de indicatoare aflate pe drum. Un adjunct al directorului politiei, Nicholas Janjuševic, a declarat ca, la intrarea in tunel, limita de viteza era de 40 kilometri pe ora. "Daca se gaseste tahograful digital, care inregistreaza viteza, se va putea raspunde la toate intrebarile despre cauza acestei tragedii", a declarat Janjuševic.

"Nu putem spune daca unii dintre actorii accidentului se aflau sub influenta alcoolului, pentru ca investigatia este in curs. Stim ca soferul a murit (...). Procedura in vederea stabilirii accidentului este in curs", a mai declarat Janjuševic.

Procurorul Vojislav Grujic a trimis o echipa de politisti la prapastia de la Platija, locul unde s-a produs accidentul, sa caute tahograful electronic - un fel de "cutie negara" pentru accidentele rutiere - in epava autocarului romanesc. Politia nu a gasit dispozitivul, insa cercetarile continua, potrivit ziarului. Investigatorii apreciaza ca dispozitivul va furniza date-cheie cu privire la cauza tragediei, si anume care era viteza vehiculului si cine se afla la volan.