"Plangerea penala (...) cere, de asemenea, ca in situatia in care se va dovedi ca faptele care au condus la lipsa/refuzul de punere la dispozitie a acestui document imbraca forma altei infractiuni sa se dispuna atragerea raspunderii penale, dupa caz, pentru infractiunea de distrugere, furt sau abuz in serviciu contra intereselor publice. (...) Aceasta a fost facuta «in rem» si nu e indreptata impotriva unei persoane anume, Directia Nationala Anticoruptie fiind in masura sa cerceteze cine se face vinovat pentru lipsa exemplarului original al contractului", arata intr-un comunicat departamentul condus de ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructura de Interes National si Investitii Straine, Dan Sova, scrie Mediafax.

Potrivit sursei citate, plangerea a fost depusa la DNA fiind vorba de o infractiune de serviciu care poate aduce statului pagube importante, mai mari decat echivalentul a un milion de euro, tinand cont de valoarea contractului cu Bechtel.

Prim-vicepresedintele PDL Anca Boagiu, fost ministru al Transporturilor, a anuntat la 7 august ca a depus plangere penala la Parchetul ICCJ impotriva ministrului Dan Sova, acuzandu-l ca ascunde contractul original Bechtel semnat de Adrian Nastase in anul 2003 pentru a-l apara pe fostul premier.

Anterior, Sova a sustinut ca desecretizarea contractului cu Bechtel nu s-a facut pentru ca nu s-a gasit, la Ministerul Transporturilor, varianta originala. In replica, Boagiu a sustinut ca documentul se afla la etajul 2, camera 58.

Citeste si:

Intre timp, Departamentul pentru Proiecte de Infrastructura si Investitii Straine a publicat unele documente declasificate referitoare la contract.

Proiectul autostrazii Brasov-Bors, denumit Autostrada Transilvania, a fost aprobat in 2003 si inceput in 2004, in baza unui contract de 2,2 miliarde de euro incheiat cu Bechtel, care trebuia executat pana in 2012.

Contractul a suferit in decursul timpului mai multe modificari, fiind reziliat in mai 2013, statul roman urmand sa plateasca companiei americane 37,2 milioane de euro si datorii de 50 milioane de euro.

Pe fondul disputelor politice initiate de partidele care s-au succedat la guvernare si fara bani alocati de la buget, proiectul de 415 kilometri a fost derulat intr-un ritm lent, iar pana in prezent au fost executati doar 52 de kilometri.