1. Care sunt principalele modificari propuse pentru admiterea la liceu?
Nu vor exista modificari in materia pentru examen sau in modalitatea de organizare si desfasurare a Evaluarii Nationale. Singurul lucru care se schimba este ponderea acordata examenului - aceasta va conta in proportie de 75% pentru admiterea la liceu, iar media generala V-VIII va conta in proportie de 25%.

2. De ce aceasta masura?
Exista prea multe diferente intre cele doua medii. In conditiile in care, la nivel national, diferenta dintre cele doua tipuri de notare este de 2,16 puncte, mai mare in cazul mediilor din cei patru ani de studiu, consideram ca examenele din cadrul Evaluarii Nationale la clasa arata o imagine mai obiectiva a pregatirii elevilor.

3. De ce nu se renunta in totalitate la luarea in calcul a mediei din cei patru ani de studiu?
Harta notelor si rezultatelor ne arata un clivaj major intre unitatile de invatamant care functioneaza eficient si cele care se confrunta cu probleme in pregatirea si notarea elevilor. Scolile si liceele din prima categorie nu vor avea de suferit in urma introducerii acestei modificari.
Eliminarea notelor din cei patru ani de studiu ar functiona ca o penalizare majora pentru unitatile de invatamant care se confrunta cu probleme - nu dorim sa excludem din procesul de invatamant acesti elevi si acesti profesori si sa accentuam si mai mult decalajul intre unitatile scolare.
Educatia in Romania nu are nevoie de noi clivaje socio-geografice, ci de reducerea inegalitatii.

Citeste si:

4. Care este principala problema identificata?
Principala problema cu care invatamantul gimnazial se confrunta este diferenta dintre notarea la clasa, pe parcursul gimnaziului, si notarea la Evaluarea Nationala, la sfarsitul clasei a VIII-a. In multe unitati de invatamant exigenta in notarea si evaluarea continua este mai redusa decat la Evaluarea Nationala.

5. Cum vor fi remediate aceste probleme?
Inspectoratele scolare judetene vor monitoriza fiecare unitate de invatamant unde diferenta dintre cele doua medii este mai mare de doua puncte.
La nivelul inspectoratelor si la nivelul fiecarei scoli vor fi realizate planuri, sub coordonarea ministerului, pentru cresterea ratei de promovare, pentru cresterea mediilor din cei patru ani si a mediilor din evaluarea finala, precum si pentru reducerea acestei discrepante din procesul de notare.
Conducerea fiecarei scoli va fi evaluata, incepand din anul scolar 2013 - 2014, in functie de cat de bine reuseste sa imbunatateasca acesti indicatori.

6. Cum ati adoptat aceste solutii?
Solutiile au fost discutate in prealabil si au primit girul reprezentantilor parintilor si profesorilor.