"La nivelul ministerului intentionez sa angajez oameni competenti, pentru ca, ceea ce am gasit in minister ... au fost foarte multe locuri vacante si o nevoie foarte mare, o nevoie acuta, de personal calificat, competent, de oameni care intr-adevar sa si munceasca", a declarat ministrul Transporturilor, scrie Mediafax.

Ea a aratat ca angajarile vor fi facute pe posturi vacante, fiecare directie din minister facand propriile evaluari legate de numarul necesar de angajati, in functie de volumul de munca. In prezent, exista directii in care "dosarele zac pe birouri", pentru ca personalul existent nu are timpul fizic sa le solutioneze, potrivit ministrului.

Manescu a precizat ca in perioada urmatoare vor fi organizate concursuri pentru angajari, dar nu a avansat un numar de oameni care urmeaza sa fie recrutati si nici nu a precizat cate locuri sunt vacante.

Structura organizatorica a Ministerului Transporturilor prevede un numar de maxim 485 de posturi, exclusiv demnitarii si cele aferente cabinetului ministrului.

Pe de alta parte, ministrul a afirmat ca a decis sa retraga atributiile secretarului de stat Cristian Ghibu.

"Cel putin pe domeniul pe care il avea in atributii domnul Ghibu, am considerat ca am nevoie sa lucrez cu oameni care intr-adevar sunt conectati, nu numai la nivel national, dar si la nivel international, in problematica aceasta a strategiilor pe care noi vrem sa le implementam: strategia nationala privind modernizarea si reabilitarea infrastructurii feroviare, in acord cu prioritatile si obiectivele europene. Eu cred ca pentru acest post, pentru aceasta pozitie, este cu adevarat nevoie de oameni care sa aiba o gandire strategica, nu doar la nivel national, dar si la nivel european, oameni care sa fi lucrat in domeniu, oameni care sa poata intr-adevar nu numai sa realizeze strategia, dar s-o si implementeze", a afirmat ea, precizand ca deocamdata nu a gasit un inlocuitor pentru acesta.

Citeste si:

Surse oficiale au declarat la 13 septembrie ca premierul Victor Ponta il va elibera din functie in perioada urmatoare pe Cristian Ghibu. El a fost numit secretar de stat in ianuarie, la propunerea fostului ministru al Transporturilor Relu Fenechiu, si este seful comisiei de privatizare a CFR Marfa, semnand la inceputul lunii septembrie contractul cu Grup Feroviar Roman, companie controlata de omul de afaceri Gruia Stoica.

Anterior el a ocupat functia de director general al CFR SA.

Manescu a afirmat ca obiectivele sale la conducerea ministerului vizeaza in primul rand deblocarea proiectelor cu finantare europeana, unde Transporturile, desi au beneficat de alocatii consistente, nu a performat la capitolul absorbtiei.

"Nu cheltuirea banilor in sine reprezinta obiectivul, ci realizarea acelor lucrari de infrastructura, fie ca este vorba de infrastructura rutiera, fie ca este vorba de infrastructura feroviara. Acele lucrari si finalizarea lor ne intereseaza pe noi, cu prioritate, nu sa cheltuim banii. Sigur, banii pot fi cheltuiti bine sau prost, dar in momentul in care finalizezi lucrari de importanta nationala, de interes public, abia atunci poti spune ca intr-adevar ai indeplinit niste obiective", a spus ea.

Manescu a trimis corpul de control la CFR Marfa, Infrastructura si Calatori, pentru a inventaria problemele existente, si intentioneaza sa extinda actiunea si la celelalte companii ale ministerului.