Facturile pe care le vor plati romanii la iarna pentru caldura vor varia de la oras la oras, in functie de subventiile acordate de primarii, dar si de pretul gigacaloriei stabilit de societatile de termoficare, scrie Adevarul.

Un studiu realizat de Uniunea Europeana, in 2004, arata ca incalzirea cu centrale electrotermice, de tip CET, este cea mai rentabila pentru zona urbana. Avantajul acestui sistem este ca se economisesc circa 30% din combustibilul consumat, reducandu-se consumul de gaze. In acest timp, majoritatea administratiilor locale din Romania acuza ca astfel de centrale atrag pierderi, motiv pentru care sunt necesare subventiile. Specialistii spun ca pretul gigacaloriei nu ar trebui sa depaseasca 100 de lei. In realitate, tariful variaza, ajungand la maximul de 387 de lei. In unele orase, locuitorii au renuntat complet la sistemul centralizat si au ales centralele de apartament.

Bucuresti. Municipalitatea a decis ca si anul acesta sa suporte subventia pentru caldura, astfel incat agentul termic platit de bucuresteni sa fie de 169,88 de lei pe gigacalorie, pretul de furnizare fiind de 337,80 de lei. De ieri, Regia Autonoma de Distributia a Energiei Termice (RADET) Bucuresti a inceput probele la cald. Iasi. Societatea care administreaza termoficarea la Iasi, Dalkia Termo Iasi, a anuntat oficial ca tariful pentru o gigacalorie in iarna aceasta este de 265 de lei, tariful de furnizare fiind de 306 lei.

Citeste articolul integral pe Adevarul.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri