Potrivit presedintelui Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), s-a vorbit mult despre clauzele abuzive si "unde si-au gasit locul".

"Este vorba de toti cei care, in calitatea lor de persoane fizice sau juridice, practica un comert, furnizeaza bunuri si servicii, intervin in relatii contractuale intre parti. Si in acest contract exista clauze, unele sunt vadit abuzive, dar tot trebuie trecute prin filtrul instantelor. Si va dau o statistica: 571 la 173, numarul de procese pe care ANPC le-a castigat cu profesionisti care au avut clauze abuzive in contracte si au fost reclamati de consumatori. E un raport de cinci la unu, cat se poate de avantajos pentru consumator", a spus Bogdan Nica.

Presedintele ANPC a adaugat ca, odata cu introducerea unor noi prevederi legislative, incepand cu 1 octombrie, in situatia in care se constata o clauza abuziva, aceasta se transpune ulterior la toate contractele de acelasi tip si la consumatori care nu au reclamat.

Citeste si:

"E un principiu corect, european, care trebuie sa fie avertisment pentru profesionisti atunci cand vor sa obtina profit prin clauze abuzive. Nu se intampla ca de maine sa vina foarte multi oameni si sa reclame cauze care nu sunt de fapt abuzive. Oamenii incep sa stie din ce in ce mai multe despre drepturile lor si exista din ce in ce mai putine plangeri nefondate. Sa nu ne asteptam ca aceasta lege sa creeze un abuz al reclamantilor sau falsi reclamanti", a mai spus presedintele ANPC.

Prevederile legale privind posibilitatea denuntarii clauzelor abuzive din contracte se aplica din 1 octombrie, scrie Mediafax.