Unul dintre initiatori, Lucian Mindruta, a prezentat sambata proiectul "The Soul of Romania", intr-o conferinta de presa, in Capitala. El isi propune sa fie secundul capitanului Sorin Drugan, la bordul velierului de 15 metri cu care doreste sa poarte 20 - 30 de opere contemporane romanesti in jurul lumii, timp de un an. Lor li se pot alatura voluntari, precum si autori ai operelor selectate, scrie Mediafax.

"Picturile si sculpturile transmit direct emotii si senzatii. Vorbesc despre sofisticarea noastra culturala. Livreaza in ochii privitorilor imaginea unei tari europene, inteligente, emotionale si libere. De fapt, arta e cea mai buna solutie pentru cineva care incearca sa descopere Romania, faraasa stie foarte multe despre ea", se arata in prezentarea proiectului, pe lucianmindruta.com.

Plecarea este programata pe 15 mai 2014, din Portul Turistic Constanta, calatoria urmand sa se desfasoare pe parcursul unui an, cu 30 de expozitii pe traseu, la Constanta, Istanbul, Thessaloniki, Roma, Palermo, Monaco, Marsilia, Barcelona, Lisabona, La Rochelle, Londra, in Bahamas, Miami, New York, Panama, Managua, Los Angeles, San Francisco, Anchorage, Tokio, Yokohama, Busan, Shanghai, Hong Kong, Singapore, Mumbai, Dubai, in Egipt, la Haifa si Rodos.

Citeste si:

La finalul calatoriei, operele vor fi vandute in licitatie, in beneficiul unor fundatii care sprijina tinerii artisti, alese de fiecare membru al echipajului. De asemenea, initiatorii proiectului vor sa doneze si banii pe care ii vor strange din sponsorizari peste costul expeditiei.

Pentru realizarea acesteia, organizatorii estimeaza ca au nevoie de minim 50.000 de euro de la maxim trei sponsori. Cei care doresc sa sponsorizeze expeditia "The Soul of Romania" vor avea brandul reprodus pe coca ambarcatiunii (pe un billboard de trei pe doi metri), dar si pe echipamentul echipajului (tricou, pantaloni, sapca), si deci in fotografiile oficiale preluate de media. Estimarea conservatoare este ca doar acestea vor avea cel putin 500 de expuneri in publicatii si pe website-uri. De asemenea, sponsorii vor beneficia de prezenta unui banner si a unui link pe site-ul oficial al expeditiei, de branding in filmele oficiale ale expeditiei (patru filme documentare prezentate la fiecare trei luni) si in transmisiuni directe si relatari din locatii (cel putin 20).