Basescu a spus ca acest proiect denota "lipsa de respect pentru cetateni si pentru interesele Romaniei".

"Pana acum v-am prezentat hotiile, dar nu am vazut lipsa mai mare de respect pentru populatie ca in aceasta prezentare pe care a facut-o premierul", a spus Traian Basescu, adaugand ca "nu poti sa furi cand desenezi".

Seful statului a precizat ca Romania se poate lega de Europa si tarile din jurul ei prin cordidoarele 4, 9 si 7, scrie Mediafax.

"Sa vii sa inovezi alte prioritati decat acestea este o iresponsabilitate, iar daca Ponta va persista sa prezinte acest proiect, nu va ascund ca nu-i voi da niciun sprijin la Bruxelles sa fie aprobat. De altfel, nici nu cred ca poate fi aprobat, atat timp cat coridoarele paneuropene sunt clare in Romania", a spus Traian Basescu.

El l-a acuzat pe premierul Victor Ponta ca are "gandire de politruc" pentru ca "nu intelege nimic din ce se intampla, nici macar in mersul cu masina, desi este copilot".

"Sunt oameni care nu gandesc prea mult, au un nivel de iresponsabilitate fata de interesele nationale", a mai spus presedintele, adaugand ca il ingrijoreaza acest lucru.

Premierul Victor Ponta a prezentat, marti, grupurilor USL proiectul privind reteaua de autostrazi care vor fi construite pana in 2018 si care va uni regiunile istorice, el propunand elaborarea unui proiect de lege prin care Guvernele viitoare sa fie obligate sa continue proiectele incepute.

Ponta a spus ca exista deja finantat, in lucru, aproape de a fi inaugurat sau in faza de licitatie tronsonul Nadlac-Arad si tronsonul Timisoara-Lugoj-Deva-Sibiu, care este in lucru si din care la sfarsitul anului 2013 se dau in folosinta inca patru tronsoane totalizand 105 km.

El a precizat ca s-a finalizat licitatia pentru autostrada Sebes-Turda si ca din economiile facute la POS Transport se va putea licita si construi din programul bugetar 2007-2013 tronsonul de autostrada Turda-Targu Mures, unde in luna ianuarie pot incepe toate procedurile.

Citeste si:

Ponta a precizat ca, pe finantarea din fonduri de coeziune, va fi demarata autostrada Pitesti-Ramnicu Valcea, primul tronson care trece pe la Curtea de Arges, dar si autostrada Ungheni-Targu-Neamt-Bacau si inca trei tronsoane, respectiv Bucuresti-Buzau-Focsani, autostrada Sud Bucuresti -Alexandria si segmentul Craiova-Calafat.

"Asta constituie trei miliarde de Euro si se termina banii din fonduri de coeziune. Alti bani nu avem in fondurile de coeziune. Aceste tronsoane le putem licita si incepe in 2014", a spus Ponta.

El a aratat ca din fondurile de dezvoltare regionala pot fi finantate cu 1,8 miliarde de Euro doua segmente de autostrada, Sibiu-Brasov si Brasov-Bacau, in asa fel incat sa se poata uni chiar in perioada imediat urmatoare Moldova si Transilvania.

In ceea ce priveste tronsoanele finantate in regim de concesiune sau parteneriat public-privat, Ponta a spus ca pe data de 9 decembrie se depune oferta finala pentru Comarnic-Brasov.

"Comarnic-Brasov e un proiect pe care il consider esential pentru aceasta guvernare si pentru tara in ansamblu. E tronsonul cu cel mai mare trafic din Romania, nu doar pentru caracteristica de turism, ca acolo merg bucuresteni in week-end, ci mai ales pentru legatura intre Ardeal si Bucuresti", a spus Ponta.

Premierul a aratat ca e intr-o procedura avansata centura Sud care va uni autostrada Pitesti-Bucuresti de Bucuresti-Constanta si ca exista intr-o formula avansata si se pot in cursul anului viitor declansa si lucrarile pentru Pitesti-Craiova.

"Exista un tronson din autostrada Trasilvania, Jilau-Suplacu de Barcau, unde avem oferta pentru constructia in parteneriat public-privat. Din bugetul de stat din 2014 am propus constructia si finalizarea segmentului de autostrada Bors-Suplacu de Barcau si finantarea pentru unirea a ceea ce este un pol important Galati-Braila de autostrada inclusa pe coridorul 9", a spus Ponta.

El a aratat ca, practic, pana in 2018 se pot da in folosinta din fondurile existente azi, deci nu din venituri posibile sau din promisiuni, aceste segmente de autostrazi.