Angajatii romani sunt cei mai atrasi din regiune de o slujba sigura, in companii cu standare de etica ridicate. La polul opus insa, dezvoltarea personala cade pe ultimele locuri in dorintele romanilor in ceea ce priveste locul de munca ideal.

Un studiu realizat de Daedalus Millward Brown in sapte tari din regiune arata care sunt diferentele majore dintre romani si vecinii din zona atunci cand vine vorba despre serviciu. Pusi in situatia de a alege o slujba noua, respondentii au fost rugati sa aleaga cinci atribute care conteaza cel mai mult pentru acel post. Expertii Daedalus au creat astfel portretul slujbei ideale, asa cum este ea vazuta de locuitorii din tarile analizate.

Dintre toate tarile studiate, romanii sunt cei mai atrasi de siguranta slujbei (65% vs. 47,3% media pe regiune) si de companii cu standarde ridicate de etica (20,4% vs. 16,8%). Pe de o parte, romanii se plaseaza pe locul doi in regiune in ceea ce priveste preferinta pentru slujbe cu nivel redus de stres (44,4% vs. 38,4% media pe regiune) si care sa inglobeze beneficii pe langa salariu (46,4% vs. 36,7%). Pe de alta parte, ei sunt printre cei mai putin interesati din regiune de satisfactia lucrului bine facut (32,8% vs. 38,6% media regionala) si de perspectivele de dezvoltare personala (25,6% vs. 32,8%).

"Lucrul cel mai suparator din comparatia cu regiunea este apetitul relativ scazut al romanilor pentru lucrul bine facut. Calitatea vietii noastre, atat din perspectiva de angajati, cat si din perspectiva de consumatori ai diverselor servicii sau produse sufera din aceasta pricina. Dam si primim la randul nostru servicii de slaba calitate, pentru ca nu gasim un motiv de mandrie in lucrul bine facut," a declarat Daniel Enescu, managing partner al Daedalus Millward Brown.

La nivelul regiunii, cele mai importante cinci caracteristici care conteaza pentru angajati sunt: pachetul salarial (79,4%), lucrul intr-un domeniu interesant (52,7%), siguranta postului (47,3%), satisfactia lucrului bine facut (38,6%) si nivelul scazut de stres (38,4%).

Perspectivele de dezvoltare personala (32,8%), oportunitatile de promovare (30,1%) si standardele etice ridicate ale angajatorului (16,8%) par sa fie mai putin importante in regiune in aceste vremuri.

"Este evident impactul crizei asupra slujbei ideale, primeaza salariul si siguranta postului in detrimentul unor aspecte care acum 5 ani erau in top - dezvoltarea personala si oportunitatile de promovare. Cu toate acestea oamenii isi doresc in continuare sa lucreze intr-un domeniu interesant care sa-i stimuleze," a mai spus Enescu.

Criza din ultimii ani a schimbat puternic mentalitatile. Astfel, doar 1 din 10 respondenti si-ar dori ca slujba ideala sa nu necesite ore suplimentare. E drept ca in Romania numarul celor care nu si-ar dori ore suplimentare este semnificativ mai mare (17,6% vs. 12,9%), dar chiar si la noi acest aspect este pe ultimul loc.

Studiul a fost realizat pe un esantion de 2.306 de respondenti din sapte tari: Romania, Bulgaria, Serbia, Croatia, Turcia, Cehia si Slovacia. Datele au fost culese in luna august 2013, din Panelul Daedalus Online. Esantioanele sunt reprezentative pentru populatia din mediul urban, cu varsta cuprinsa intre 18 si 65 ani.

Sursa foto: Freedigitalphotos.net

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alice Gheorghe
Alice Gheorghe scrie pe domeniul Resurselor Umane (HR) si are o experienta de aproximativ sapte ani in presa scrisa. Pe Wall-Street.ro veti regasi sub semnatura ei stiri, reportaje si interviuri despre subiecte care variaza de la salarii, somaj la recrutare si tendinte in piata muncii.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri